חיפוש באינדקס עסקים

פיסול בשיער קולקצייה יפנית

פורסם מאת: rita בתאריך: 10 יולי 2022

Print Friendly, PDF & Email

פיסול בשיער קולקציית שיער יפנית

“טו מנו לוביס” פירושו “אתה האוצר שלי” בליטאית, והוא הביטוי המקסימלי של רגשות אהבה כלפי אדם אחר. ממילים מעוררות השראה אלה, ריוטה טומונו יוצר אוסף שיער אמנותי כדי לייצג את הרגש האנושי המקסימלי… אהבה.
באמצעות ארבע סגנונות שונים, טומונו מבטא את האבולוציה של אהבה נשית, מהרגע ההתאהבות בפעם הראשונה ועד ליום החתונה.
ריוטה, מעצב שיער יפני במוצאו, זכה בפרסים רבים על עבודתו האומנותית.

בקולקציה זו הוא שאב השראה מחוויותיו שלו ולראשונה הגה קולקציה המבוססת על התחושות הללו, לקולקציה יצר סוף טוב.
‘אהבה ראשונה’, ‘ליקוי חמה’, ‘ירח חדש’ ו’מעבר לכוכבים’ הם ארבעת המראות המתאימים לכל אחד משלבי האהבה.

אהבה ראשונה

ז’אן דה לה ברויאר אמר ביחס לאהבתו הראשונה: “אנחנו אף פעם לא אוהבים מכל הלב וכל נשמתנו אלא פעם אחת, וזו הפעם הראשונה. גלגולים עוקבים הם פחות בלתי רצוניים”. אלו תחושות לא מושלמות שמתחילות לצמוח בתת המודע – טהורים, מתוקים ויקרים. התנועה העדינה הזו לא תחזור על עצמה. ריוטה לא קיבל השראה מאהבת ילדות, אלא מאהבה בוגרת, שכן לגיל אין שום קשר לרגע בו האהבה הראשונה מגיעה.
הוא עושה את זה עם שיער צבוע בזהב, עם עלי כותרת של סחלב טריים מפוזרים בחזית. מאחוריו, מאות קווצות שיער קלועות בעדינות המבטאות את היופי הטהור ביותר ובו בזמן את תחושת הסכנה, כל כך שברירית עד שהם עלולים להישבר אם נוגעים בהם.

ליקוי חמה

“לאהוב זה לסבול. כדי להימנע מסבל, אסור לאהוב. אבל אז אדם סובל מאי-אהבה”, כתב וודי אלן.
הבעת האהבה לא נעשית רק דרך מתיקות ושמחה. לפעמים זה מלווה גם בכאב ובסבל. העולם הפנימי, שפעם מואר בצורה מבריקה, מתכהה ומתפוגג כמו ליקוי חמה. זה הנושא שלריוטה טומונו היה הכי קשה להרהר בו, כשהוא ניסה לבטא היבט אחר לגמרי של אהבה.
האישה חווה פן נוסף של ההתאהבות – הכאב, כאילו היא מתעוררת מחלום מתוק, ליקוי חמה שעוטף לפתע את אור היום בחושך. זה משהו אפל בצורה בלתי נתפסת, למרות שזה גורם לה להתפתח כאדם.
החזית עשויה בדימוי של פסל אבן. תוך שמירה על הגסות שלה, פני האבן יוצר תחושה של מסיביות ואפלה ויזואלית. מאחורי החזית, שיערה השחור והסגול מעוצב באומץ כמו להבה, המבטא חושך וכאב עמוקים.

ירח חדש

האישה הזו למדה מה היופי של אהבה ואחר כך הכאב. כעת, היא סוף סוף עושה צעד נוסף בחייה והירח החדש מסמן התחלה חדשה. מכאן ששמלת הכלה היא לבנה טהורה, צבע המזוהה עם קדושה וטוהר. למרות שזהו צבע שבו הטכניקות המתוחכמות ביותר מטושטשות, ריוטה טומונו שילב באומץ את הטכניקות המורכבות ביותר בעיצוב הזה. פרט לאזיקי השיער הכסוף, המראה הזה עשוי כולו משיער. כל הבסיסים שעליהם מונחים נקודות השיער מורכבים מיותר מ-500 קווצות שיער קלוע. יריעות השיער הלבן עוצבו בקפידה עד לפרטים הקטנים ביותר וכל הקצוות נקלעו לצמה כדי להעניק להם יציבות. כמעט 300 חתיכות שיער, בצורות שונות, הוצבו אדריכלית כדי ליצור צורה אורגנית.


מעבר לכוכבים

סוף סוף הגיע יום החתונה. היא התפתחה מאהבתה הראשונה, היא למדה מהו היופי והכאב שבאהבה. אחרי הכל, כעת היא נחושה לצאת למסע החדש שלה. כעת היא יודעת שהחתונה שלה היא לא ‘סוף טוב’, אלא ‘מסע חדש’ בחייה. באותו רגע, באותו יום מיוחד, היא מרגישה בשיא חייה. המראה הזה לא היה בתחילה חלק מהקולקציה, שתוכננה במקור כצילום של יומיים, שבו ריוטה יצלם מחדש את מיטב הסגנונות מכל שלב ביום השני בניסיון לשכלל אותם. עם זאת, ההשראה הגיעה אליו ביום הצילום הראשון והוא מיד התחיל לעבוד עליו בלילה, במשך 12 שעות ברציפות, כדי להפוך את ‘אהבה ראשונה’ לעיצוב הסופי הזה. בסיס שיערה הוחלף לשיער בלונדיני ארוך, וכל עלי הכותרת הקדמיים הוסרו וחוברו מחדש. נוספו כ-50 צמות משובחות, ו’האהבה הראשונה’, שנתפסה כדימוי של טוהר, נולדה מחדש בלילה אחד כשמלת כלה מפוארת. העיצוב הושלם באמצעות סדרה של ניסים, ובכך הפך לסוף המתאים ביותר לסיפור הזה.

CREDITS

Hair: Ryuta Tomono @ryuta_tomono

Hair Assistant: Kanta @kyfrom2014 / Hideaki Kawai @hideakikawai_ / MIKA

Photography: Alan Cruz @zurkzenemixa / * Sohei Yanaoka (*Photographer of special edition) @sohei_yanaoka @sabfa_official

Retouche: Alan Cruz @zurkzenemixa

MUA: ASUKA @hairmake.asuka

Styling: SoSky1998 @asua_85

Designers: So Sky1998 @asua_85 (Couture gown for NEW MOON / Across the Stars) / smireture @smireture_min (First Love) / YUUNA ICHIKAWA @yuunaichikawa & XANADU TOKYO @xanadutokyo (Eclipse)

Models: Keren Louis (@kerenlouisofficial)

Video: Ryuta Tomono @ryuta_tomono


עמוד זה נצפה: 137 פעמים

רוצים לשלוח אלינו עבודות שלכם? שלחו מייל!

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן