חיפוש באינדקס עסקים

סיכום שנת 2012

פורסם מאת: barosh בתאריך: 3 פברואר 2016

Print Friendly, PDF & Email

סיכום שנת 2012

מצעד האירועים הבולטים של עולם עיצוב השיער בשנת 2012

סיכום שנת 2012שנת 2012 עומדת לפני סיום וזהו בדיוק הזמן לבצע סיכום לשנת 2012 ולהציג את האירועים הבולטים שהשפיעו על עולם עיצוב השיער הישראלי.

סגירת רשת שוקי זיקרי  – רשת המספרות ובתי הספר של מעצב השיער שוקי זיקרי פשטה את הרגל באמצע השנה. שני האחים – שוקי ומייק זיקרי, שחררו הודעה דרך משרד יחסי הציבור שלהם ובה נמסר כי הרשת נאלצה לסגור את שעריה. שני האחים כבר עזבו את הארץ בעת שההודעה התפרסמה. על פי כתבה שפורסמה ב”ידיעות אחרונות” השניים מתגוררים בפלורידה ומבטיחים לעשות בעתיד קאמבק.

מותה של אגדת השיער וידאל ששון – מעצב השיער האגדי, אשר שינה את עולם עיצוב השיער והאופנה באמצעות זוג מספריים, נפטר השנה בביתו בבוורלי הילס. מאות מיליוני נשים חייבות לו תודה לאחר שבשנות ה-60 של המאה הקודמת, הפתרון של וידאל ששון מהצורך להסתובב עם רעמת שיער מסורבלת ובלתי נוחה היה כאשר המציא את תספורת ה”בוב” – תספורת קצרה ואלגנטית לנשים. עשרות אלפי מעצבי שיער למדו באקדמיות לעיצוב שיער הנושאות את שמו ורכשו קלטות וידאו ודיסקים המציגים תהליכי עיצוב שיער, מוצריו נמכרו ברחבי העולם במאות מיליוני דולרים והאיש עצמו הפך למעצב השיער הראשון בעולם שהפך למותג בינלאומי.

המהפכה הירוקה – מותגי מוצרי העיצוב והטיפוח לשיער השיקו השנה את הטרנד הירוק – מוצרי טיפוח ועיצוב לשיער ללא אמוניה. החברות הפנימו את המגמה העולמית והיום כמעט כל החברות מייצרות מוצרים ירוקים. אפילו מספרות נבנות באופן ירוק.

המיתון הכלכלי – מאות מספרות נסגרו השנה ומעצבי שיער רבים מצאו עצמם מחוסרי עבודה. המיתון העולמי הגיע לישראל ולקוחות חושבים פעמיים לפני שהם מכניסים את היד לכיס. אם בשנים קודמות עונת הקיץ והחגים הייתה העונה הלוהטת של המספרות, מנתונים שנאספו ממספר מספרות מובילות עולה כי חלה ירידה אגרסיבית ברמת ההכנסות העומדת על למעלה מ-40% לעומת אותה תקופה בשנת 2011. מספר לא מבוטל של מספרות נקלעו לקשיים כלכליים ומעצבי השיער נאלצים לא פעם לעמוד בפני ברירה – לסגור את העסק ולצמצם הפסדים או לנסות איכשהו לשרוד ולצלוח את התקופה הקשה.

הדמיות שיער – מיקרו פיגמנטציה – תחום לוהט במיוחד חדר השנה לעולם עיצוב השיער: הדמיית שיער – מיקרו פיגמנטציה. תהליך זה שייך למעשה לתחום האיפור הקבוע, אך לאור פיתוחים טכנולוגיים, חדר באופן מאסיבי למספרות רבות ברחבי הארץ. היכולת לפנות לקהל לקוחות חדש – גברים ונשים בעלי דלילות שיער, קרחות צלקות וכיו”ב – אשר היה מגיע מעט אם בכלל למספרות, העניקה למספרות את האפשרות להגדיל את ההכנסות באופן משמעותי.

פטריק קמרון מבקר בישראל – מועדון OMC אירח את מעצב השיער מניו זילנד – פטריק קמרון, אשר הגיע בפעם הראשונה לארץ הקודש. מאות מעצבי שיער מכל רחבי הארץ הגיעו לצפות באחד ממעצבי השיער המובילים בעולם מדגים טכניקות עיצוב שיער מתקדמות. הג’ינג’י המתולתל הצליח לכבוש את הקהל באישיותו החיננית וכמובן במקצועיות הרבה אותה הפגין על הבמה.

מהפכת הרשת – לא, לא מדובר באירועי קיץ 2012 אלא במהפכת התקשורת המתקיימת כתוצאה מהמדיום אשר הולך ותופס תאוצה – רשת האינטרנט. בשנים האחרונות פלשה רשת האינטרנט לחיינו באופן מלא. את הסנונית הראשונה בתחום עיצוב השיער, סימן אתר האינטרנט BAROSH.CO.IL אשר הציג כאינדקס את המספרות ברחבי הארץ ובכך נתן את האות לזינוק התודעתי הגדול והמשמעותי בתחום, ובכך ניתן לייחס לפורטל היופי הישראלי בראש את הראשוניות והחלוציות של עולם האינטרנט למעצבי השיער והפך להיות התנ”ך של מעצבי השיער באינטרנט, אשר מעבר להצגה ופרסום של מספרות ומעצבי שיער באינדקס מעוצב, מציע לגולשים כתבות מעודכנות מעולם השיער, וכמובן – סיקור מלא של כל תעשיית השיער בישראל, כך שניתן לומר שהמהפכה הצליחה.

שידור חי של תחרות שיער של WELLA – השנה שודרה לראשונה בישראל תחרות עיצוב שיער בשידור חי. תחרות וולה טרנד ויז’ן 2012 אשר נערכה בחודש אוקטובר האחרון במדריד. את שלבי התחרות השונים, הצגת המועמדים והעבודות הנבחרות וכמובן – ההכרזה על הזוכים, בכל אלו ניתן היה לצפות לראשונה בשידור חי שהועבר בפורטל בראש. אין מדובר בדבר של מה בכך, אלא במהפכה ממש. אלפי הכניסות שנרשמו בעמוד בו הוצג השידור החי, מעידות על הצורך והרצון של בעלי המקצוע לצרוך תכנים איכותיים.

קוסמו ביוטי – איגוד אומני השיער, האיפור והציפורניים OMC, יקיים גם השנה את תערוכת קוסמו ביוטי 2012. תערוכה חשובה אשר מעבר לפן המכירתי שלה, תכלול תחרויות שונות בתחומי היופי והטיפוח, מופעי שיער והדרכות מסוגים שונים.שאפו ענק לאיגוד OMC שממשיך להתמיד ולהביא כבוד למדינת ישראל בתחרויות העולמיות ודואגים לייצג אותנו ברמה הגבוהה ביותר.

מגזין הדליין חוגג עשור – אז נכון שבמהלך השנה יתקיימו מספר אירועים לציון המאורע, ובכל זאת מדובר באירוע מכונן בעולם השיער הישראלי.
עשר שנות סיקור וכיסוי של תעשיית השיער והיופי הישראלי על כל רבדיו ותחומיו מהווים ציון דרך משמעותי במיוחד. כנסים, אירועים, תערוכות, הדרכות, השקות – בכולם היינו וסיקרנו עבורכם ולמענכם. בציפייה לעשור הבא שיהיה פורה, יצירתי ונכון עבורכם, מעצבי השיער. גם בשנת 2013 יערכו אירועים לציון שנת העשור של המגזין שיסד את תחום השיער.

 


עמוד זה נצפה: 2,317 פעמים

רוצים לקבל מאיתנו חומרים ומידע? צרו קשר!

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן