חיפוש באינדקס עסקים

פטריק קמרון הראיון

פורסם מאת: barosh בתאריך: 30 דצמבר 2015

Print Friendly, PDF & Email

פטריק קמרון הראיון

לרגל הגעתו של פטריק קמרון לסמינר בישראל

קבלו את הראיון לרגל הגעתו של פטריק קמרון המגיע לסמינר בישראל

Patrick Cameronאיפה נולדת?
נולדתי במקום ששמו לואר האט בניו זילנד.
מתי התחלת לעצב שיער? האם תמיד רצית להיות מעצב שיער?
לא תמיד רציתי להיות מעצב שיער. התחלתי יחסית מאוחר. התחלתי ללמוד עיצוב שיער רק בגיל עשרים בערך. כשסיימתי את בית הספר כל מה שרציתי היה מוסיקה ואומנות. התחלתי לעבוד כמעצב גרפי ובמקרה עברתי ליד סטודיו לעיצוב שיער בעיר הולדתי. עיצוב שיער תמיד סיקרן אותי, למען האמת. התחלתי תקופה של 8000 שעות התלמדות מעשית והתאהבתי בתחום.
הפרק הזה הסתיים רק לאחר שביליתי במקום 8 שנים. הצטרפתי לכל תחרות עיצוב שיער באזור, התקדמתי והשגתי את מה שרציתי. באותה תקופה מרבית הלקוחות שלי היו בעלות שיער ארוך שרצו לשמור על אורך השיער. אישית אף פעם לא הספיק לי לגזור קצוות ולייבש שיער. מצאתי את עצמי מעצב להן תסרוקות בכל הזדמנות שהייתה לי. הרגשתי שזה התחום בו אני ממש יכול להצטיין וזמן קצר לאחר מכן מצאתי עצמי מקבל הזמנות לעיצוב תסרוקות כלה, תסרוקות לשושבינות ובנות המשפחה.
אצל מי התלמדת?
אני עברתי את ההתלמדות אצל גברת מדהימה שנקראית לינדסי לאברידג’ בניו פליימוט, ניו זילנד
מי מהווה את מקור ההשראה המרכזי בחייך?
אפילו אחרי כל השנים האלה אני יכול לומר בכנות שלינדסי לאברידג’ היא עדיין המנטור ומקור ההשראה המרכזי שלי. אחד הדברים שאני אוהב לעשות כשאני חוזר לניו זילנד הוא לבלות איתה כמה זמן שרק אפשר. אנחנו מדברים על רעיונות ועל הכיוון בו אני הולך בחיי. היא מכירה אותי היטב וזה רק אומר שיש לה פרספקטיבה מצוינת ונכונה לגבי, וזה מה שכל אחד מאיתנו צריך, בעצם. בתקופת ההתלמדות שלי אצלה היא פתחה בפני אופקים חדשים והראתה לי בעצם מהם החיים.
מתי ולמה החלטת לעבור לאנגליה? האם כבר אז החלטת להתמחות בעיצוב שיער ארוך?
התוכנית שלי לא הייתה להתמחות בעיצוב שיער ארוך. התוכנית הייתה להתנסות וללמוד, לרכוש עוד ניסיון וידע בלונדון. בניו זילנד עבדתי באותו סלון 7 שנים לפני שהחלתי בסופו של דבר לעבור ללונדון. ההזדמנויות ברוב המקרים לא באות אליך, אתה צריך לפרוש כנפיים ולהגיע אליהן.
כשהגעתי ללונדון ב- 1987 הצלחתי להשיג עבודה כמעצב שיער בסלון ידוע ורק אחר כך הוצעה לי משרה של מנהל אומנותי של קבוצת אומני שיער גדולה. רק שם הבנתי עיצוב שיער ארוך זה לא משהו שהרבה מעצבי שיער עושים כשבעצם יש כל כך הרבה נשים שמבקשות לעצב את שיערן הארוך לקראת אירועים וחתונות. התחלתי ללמד עיצוב שיער ארוך כחלק מתוכנית הלימודים בקבוצה. חברת wella ראתה אותי מדריך עיצוב שיער ארוך במספר הזדמנויות ובקשה להדריך כמה סמינרים עבורם. ככה הכל בעצם התחיל.
תוכל לספר לנו על דרכך אל הצמרת, ואיך אתה מצליח להישאר שם?
נדרשה עבודה קשה כדי להביא את השם שלי לתודעה. זה לקח הרבה זמן. קיים גם האלמנט של להיות במקום הנכון בזמן הנכון, אבל זה עדיין לא קרה בין לילה. כמה שנים אחרי שהגעתי לאנגליה הייתי בר מזל מספיק על מנת לפגוש את סו קאלגאן. היא הפכה להיות השותפה שלי.
לפני כן היא הייתה מנהלת שיווק עבור קבוצת אומני השיער איתה הייתי מעורב מאז 1990. בערך באותה תקופה החלטתי להתחיל לבנות את השם שלי וביקשתי ממנה להיכנס איתי לעסקים ולעזור לי להשיג את המטרות שלי. זו בעצם הייתה נקודת מפנה בקריירה שלי ואולי הצעד הכי נבון שעשיתי. סו ואני ביחד בעסקים מאותו רגע. בעניין שמירה על המקום שלי בצמרת אני מאמין שהכל מתחיל במוכנות שלך להשקיע בעצמך ולוודא שהעבודה שלי מתחדשת מדי שנה. יש כיום מעצבי שיער נהדרים העוקבים אחרי העבודות שלי ואני חושב שהיום קשה יותר להיות שונה מבעבר.
מאיפה אתה שואב השראה?
אני כל הזמן שואל את עצמי איך אני יכול ליצור עוד ועוד עיצובים ייחודיים כל שנה. התשובה שאני נותן לעצמי, שהיא הכי הגיונית, היא לחלוק את הרעיונות שלך עם אנשים אחרים. ככל שיש יותר אנרגיה יצירתית כך ייווצרו יותר רעיונות יצירתיים. זה ממש כאילו יש גבול ליצירתיות של אדם אחד וכשאתה חולק רעיונות עם אחרים אתה מרחיב את גבולות היצירתיות. אני שואב השראה ממגוון מקורות. אני בר מזל להיות מסוגל לטייל בעולם ולהמשיך לעבוד תוך כדי, כך שמקורות ההשראה שלי יכולים להיות רחוב בהונג קונג, או שקיעת שמש במצרים. אני גם אוהב סרטי קולנוע ולפעמים אני יכול פשוט לקחת רעיון מסרט או אפילו מהרחוב הלונדוני בו אני גר.
אני מעצב שיער ישראלי ואני מעוניין להתמחות בשיער ארוך. תוכל לתת לי עצה?
אני מאמין שקודם צריך ללמוד עיצוב שיער בסיסי, בדרך הרגילה. אתה צריך לדעת את המקצוע קודם מכל הכיוונים. ללמוד לגזור, לצבוע וכל שאר ולהיות מעצב שיער מקצועי. אתה צריך קודם לרכוש ניסיון בכל תחומי עיצבו השיער לפני שתתחיל להתמחות בעיצוב שיער ארוך. חשוב ללכת לכל מיני קורסים והשתלמויות, לתרגל ולהתנסות בכל התחומים ככל שתוכל. אני חושב שאחת הבעיות המרכזיות שיכולות להיות למי שרוצה להתמחות בעיצוב שיער ארוך הוא לעבוד בסלון שלא מגיעים אליו מספיק לקוחות עם שיער ארוך. כיום יש הזדמנויות למעצבי שיער שרוצים ללמוד ולהתמחות שלא היו קיימות בתקופתי. אתה צריך פשוט למצוא אותן. הלוואי שהיה מישהו כמוני, אז בתקופה בה אני למדתי…
התצוגות שלך בעלי אופי של הדרכה ותוך כדי כך גם בעלי איכות בידורית. נראה לך שבידור צריך להיות חלק מתצוגת שיער?
חלק חשוב. אני אוהב להופיע ומנסה לשלב הדרכה ובידור. אני מנסה כל מיני דברים כדי להיות מקורי במה שאני עושה. יש לי יכולת ריכוז מוגבלת, נראה לי, ואני מצפה מאחרים להיות דומים לי. אי אפשר לדרוש ממעצבי שיער לשאוב כמויות גדולות של מידע בתצוגה שלי, אז אני לוקחת את התצוגה למקום יותר קצבי ומנסה לשלב בה משהו מקורי בכל פעם, כדי לשמור על הריכוז של הקהל. אני גם רוצה להפוך את חווית הלמידה לכייפית, בעיקר מפני שהיא באמת כייפית.
מה לדעתך מרכיב תמונה מעולה של עיצוב שיער?
התקשורת עם הצלם היא החשובה ביותר. גם הדוגמנית. להעביר את הסיפור בתמונה. תאורה טובה שתדגיש את השיער.
למה אין לך סלון לעיצוב שיער משל עצמך?
לעולם אי אפשר לדעת, אבל בתקופה זו של חיי אני עדיין לא רוצה סלון משלי. משך השנים היו לי הזדמנויות מדהימות לפתוח סלון פטריק קמרון לעיצוב שיער במרכז לונדון. אבל בכל פעם אמרתי לא. בחרתי לנהל הדרכות במקום. אני מחשיב את עצמי כמעצב שיער של מעצבי שיער. אני אוהב להדריך, להופיע בתצוגות, סמינרים, הפקות צילום ועבודה טלוויזיונית. לקח לי הרבה זמן להגיע לאיכות חיים שאני מאושר בה. אני לא חושב שהייתי יכול להתחייב למספיק זמן כדי לנהל סלון משל עצמי במקביל לעשייה העכשווית שלי. אני אוהב מה שאני עושה ומרגיש שההישג שלי הוא להיות מסוגל ללוות ולעזור למעצבי שיער. בזה אני הכי טוב.
מדוע אתה חושב צריכים מעצבי שיער לרכוש את הספרים שלך?
הניסיון המקצועי הוכיח לי שאם אתה ניגש לעיצוב שיער ארוך בשיטתיות ופשטות, צעד צעד, בדיוק כמו שלמדת איך לגזור שיער אז התוצאות ידברו בעד עצמם. הספרים שלי הם דרך לחזק את הביטחון המקצועי של מעצבי השיער, להגיש להם ידע , אפשרות להתאמן , ואני מקווה גם רעיונות חדשים שישמו אותם בדרכם המקצועית. הספרים והוידאו מכוונים את מעצבי השיער. כשהם משיגים שליטה בטכניקות הבסיסיות הם יכולים להתקדם וליצור לעצמם את הסטייל האישי שלהם ולהשאיר חותם מקורי על עבודותיהם.
לפני סיום, כמה מילים של חוכמה עבורנו מעצבי השיער הישראלים המעוניינים ללכת בעקבותיך.
העצה שלי לכל מעצב שיער בכל מקום שהוא היא לעשות משהו שאתה ממש טוב בו. למשל – אם אתה טוב בצבע, או בגזירות, או אפילו עיצוב שיער ארוך. קח את זה ולך עם זה לאורך כל הדרך. תצטיין בזה. אל תנסה להיות טוב בהרבה דברים השתדל להיות מעולה בדבר אחד. אם אתה לא מאמין בעצמך אף אחד לא יאמין בך. התלמדות טובה היא המפתח להצלחה בתעשייה. למד מהבכירים והמובילים בתחום, שמור על עדכון בכל הטרנדים האופנתיים ובטכניקות החדשות ופתח לעצמך זהות אישית. זכור- אופנה היא מעגל. היא מסתובבת סחור סחור . לסיכום, אני פה בשבילך מעצב השיער בכל עניין.
מופעיו והדרכותיו בכל העולם מתקבלות בתשועות רמות, ביצועיו המלהיבים ממלאים את אלפי מעצבי השיער בהשראה בלתי נשכחת, פטריק קמרון, יציג בישראל בליווי הצוות האמנותי שלו הדרכה מלאה מ-א’ ועד ת’ ובנוסף יקיים מופע תיאטרלי מתוך קולקציית 2012.
האירוע יתקיים בתאריך ב-  7.8.2012 ביום ג’ בשעה 19:00 בתיאטרון סמולרש שבאוניברסיטת תל אביב.

עמוד זה נצפה: 2,257 פעמים

עשיתם עבודה יפה, הפקת שיער? אתם מוזמנים לשלוח אלינו תמונות.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן