חיפוש באינדקס עסקים

האם תחליפי את מעצב השיער שלך ברובוט?

פורסם מאת: rita בתאריך: 15 פברואר 2024

Print Friendly, PDF & Email

בעידן בו הבינה המלאכותית משתלטת על עוד ועוד רבדים בחיינו, חברת גדעון קוסמטיקס משיקה קולקציה ראשונה מסוגה בעולם בשיתוף AI ובוחנת את שאלת מיליון הדולר – האם רובוטים יוכלו להחליף יום אחד את מעצבי השיער?

צפו בתוצאות הניסוי המפתיעות שיגרמו גם לכם להגיע למסקנה שאין תחליף ליד אנושית

החוויה של תספורת במספרה היא משהו שקשה לפעמים להסביר במילים. כנראה שמשחר ההיסטוריה תספורת טובה לא התחילה ונגמרה אך ורק בפעולה הטכנית עצמה. מדובר בחוויה שלמה שכוללת התייעצות עם מעצב השיער, דפדוף משותף בתמונות להשראה, שיח עם הלקוחות האחרות במקום, מגע אנושי, וכן, לפעמים גם רכילויות ופינוקים בשביל הכיף. האם את כל זה יוכל להחליף יום אחד רובוט עם בינה מלאכותית?

עם ההתפתחויות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית עלה גם החשש המובן שיום יבוא והטכנולוגיה תתעלה על היכולות האנושיות ותותיר את שוק העבודה ללא עובדים אנושיים. אך בכל הנוגע לעיצוב שיער, נראה כי כל עוד המין האנושי חי וקיים ומצמיח שיער, הביקוש למעצבי שיער ותכשירי שיער לא יוחלף לעולם בבינה מלאכותית. זה בדיוק מה שחברת גדעון קוסמטיקס יצאה לבדוק, דרך מסע צילומים חדשני שבוחן את יכולות הבינה המלאכותית אל מול הספרים האנושיים.

איך עשו את זה?

״כחברה השומרת על עדכנות ועכשווית במוצרים ובגישה שלה, היינו חייבים לבחון את נושא הבינה המלאכותית כדי לדעת עד כמה מקצוע עיצוב השיער עומד תחת איום היעלמות לטובת בינה מלאכותית״, מסבירים בגדעון קוסמטיקס ומוסיפים, ״חברנו לצלם שי קדם שלמד את תוכנת ה-AI. הוא ישב עם כל פרזנטור ובנה איתו ביחד את המראה המתקדם של AI ״.

עיצוב שיער יואב ארובס צילום שי קדם

לאחר שבגדעון קוסמטיקס בחרו את כלל המראות לקולקציה, הם מצאו דוגמניות אמיצות שהיו מוכנות לצבוע את שיערן לצבעים לא קונבנציונליים. המעצבים התאימו את הבחירות שלהן מהתוכנה למציאות, ויצרו מראה REAL AI.

אז מי ניצח? הבינה המלאכותית או מעצבי השיער האנושיים?
״לדעתנו המציאות עולה על כל מחשב. המסקנה שלנו באופן חד משמעי שבלתי אפשרי להחליף את מעצב השיער במחשב. אולי בעתיד כשהרובוטים יחליפו את בני האדם במשימות היומיומיות שלהם (כמו לבשל) אז אולי יהיה גם רובוט מעצב שיער. רק אז אולי, ואולי ממש גדול, יהיה תחליף לידיים ויצירתיות אנושית״, אומרים בגדעון קוסמטיקס. ומדגישים, ״אנחנו אנושיים וצריכים מגע אנושי, מילה, יחס, אהבה. מגע אמיתי של ידיים שמטפלות בשיער שלנו״.

עיצוב שיער אמיר בקשי צילום שי קדם

עם זאת, כמובן שמעצבי שיער יוכלו להיעזר בכלי בינה מלאכותית כדי לשפר את יכולותיהם. כך למשל, מספרים בגדעון קוסמטיקס כי ניתן לייצר שיתוף פעולה מוצלח עם תוכנת בינה מלאכותית לצורך בניית קונספט ליצירה, לוח השראה, או יצירת מראה ספציפי והגעה אליו במציאות. ״כלומר לקבל השראה מהבינה וליצור אותה במציאות ממש כמו שיצרנו בקולקציה״, הם מסבירים.

עיצוב שיער ויטלי גרמן צילום שי קדם

ומה הבינה המלאכותית חושבת על זה?

יצאנו לבדוק האם המסקנות של גדעון קוסמטיקס מקובלות גם על אלוהי הבינה המלאכותית כיום, הצ׳אט GPT. מסתבר, שגם הצ׳אט מסכים איתם: ״חברת גדעון קוסמטיקס חושבת שאף בינה מלאכותית לא תוכל להחליף את מעצבי השיער ואת חשיבותם בתעשיית הקוסמטיקה כי הבינה המלאכותית לא יכולה ליצור את היכולת היצירתית והחוויות האמיתיות שמעצבי השיער מביאים ללקוחותיהם”.

עיצוב שיער שמואל מיכלסון צילום שי קדם

אני, כמודל שפה מבין חשיבות היכולות הייחודיות של בני אדם ומבין את התפקיד המרכזי שהם משמשים כמעצבי שיער. המישוש האנושי, היכולת הקריאה בין השורות והיצירתיות הייחודית של המעצבים מקנים להם יתרון על פני מערכות חישוב.

עיצוב שיער נתי קלאורה צילום שי קדם

אנכי מסכים איתכם שהיצירתיות של המעצבים והדוגמניות האמיצות עולה על כל מחשב. בסופו של דבר, האנושות היא המעניקה תחושה אמיתית, הבנה עמוקה וחוויה ייחודית״.

עיצוב שיער אורן אהרוני צילום שי קדם

נראה שלצד הטכנולוגיה והקדמה שכובשות את העולם, למעצבי שיער תמיד יישאר מקום שמור שהוא פשוט בלתי ניתן להחלפה. ״ה-AI אומנם יכול ליצור הפקת תמונה אך כדי ליצור REAL AI יש צורך בצוות שלם של אנשים מוכשרים ויצירתיים כמו מאפרים, צלמים, סטייליסט, מפיק ועוד- ואנחנו רוצים להגיד להם ׳תודה׳״, אומרים בגדעון קוסמטיקס.

עיצוב שיער אבישי אבן צילום שי קדם

חברת רבקה זהבי – הראשונים מתחום הפאות ותוספות השיער שיוצרים מראות בהשראת AI

בין מעצבי השיער המשתתפים בפרויקט בלטה חברת רבקה זהבי שיצרה מראה שיער תואם לעיצוב הבינה המלאכותית, בעזרת פאה.
זו הפעם הראשונה שיצור פאה מתחרה ביצירת מראה שיער בתוכנת בינה מלאכותית.
אמיר זהבי מנכ”ל חברת רבקה זהבי סיכם את האירוע: “נהננו להשתתף בפרויקט, לפתוח את מנועי היצירתיות ולהציג מראה שיער עכשווי, עתידני, ומדויק, לפחות כמו זה שתוכנת הAI הציבה בפנינו כאתגר.”

עיצוב שיער אמיר זהבי פאות – רבקה זהבי – WIGS & HAIR FASHION צילום שי קדם

חברת רבקה זהבי פאות ותוספות שיער הראשונה, הגדולה והותיקה בארץ בתחום, פורצת דרך ומובילה את עולם פתרונות השיער בישראל
מידע נוסף על פאות מבית זהבי

 

קרדיטים:

צלם: שי קדם

וידאו: ערן לוי

הפקה: משה אברמוב

סטיילינג: אייל חג’בי

דוגמניות : איינה: סוכנות אלינור שחר, טאטי, אולגה ניקולייבה, לינה ברמן, יהלי בידרמן קאלו, ילנה קוגן, ולדה ולקה, שיר סדן הללי

איפור: בן רביבו, ליאט בן שמשון

מעצבי שיער: אמיר זהבי ודינה שרף (פאות – רבקה זהבי – WIGS & HAIR FASHION), נתי קלאורה, אמיר בקשי, אורן אהרוני, ויטלי גרמן, יואב ארובס, אבישי אבן, שמואל מיכלסון.


עמוד זה נצפה: 29 פעמים

רוצים לקבל מאיתנו חומרים ומידע? צרו קשר!

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן