חיפוש באינדקס עסקים

ביטוח מקצועי לספרים וקוסמטיקאיות

פורסם מאת: barosh בתאריך: 15 יולי 2018

Print Friendly, PDF & Email

בטוח שלך זה לא יקרה? – ביטוח מקצועי למעצבי שיער וקוסמטיקאיות

רמת המקצועיות של כל מטפלת במכון יופי ושל כל מעצב שיער במספרה אינה יכולה למנוע מצב שבו תיתבע על ידי לקוחות שאינם מרוצים מהתוצאות.
היעדר כיסוי ביטוחי נכון חושף אותך לתביעות אפשריות שחלקן, גם אם מתבררות כלא נכונות, גוזלות זמן יקר ויוצרות טרחה בריצות בין בתי המשפט.

לצד התביעות, מתקבלות גם אלפי תלונות. במציאות שבה כל אחד יכול לגשת למחשב ולעשות שיימינג לאיש המקצוע ולפגוע בשמו הטוב גם אם נהג כשורה. לכן, חשוב מאוד להיות מבוטחים אצל סוכן ביטוח מיומן ומקצועי – שיודע להתמודד גם עם סוג המקרים הללו ולהציע לך פוליסה מותאמת.

מה חשוב שכל מעצב שיער וכל העוסקים בתחום היופי והטיפוח ידעו בכל הקשור לביטוח.
פגשנו את יהודה בקשי מנהל סוכנות הביטוח BI על מנת לבדוק את מה שקורה בפועל כיום בתחום.

ביטוח מקצועי לספרים וקוסמטיקאיות

ביטוח מקצועי או ביטוח צד שלישי. מה חשוב לבעלי מכוני יופי ומספרות?

“ביטוח עבור עסק קוסמטי מכיל בתוכו אלמנטים של ביטוח עסק רגיל כמו מבנה ותכולה. לצד זה, כולל הביטוח גם מרכיבים של ביטוח חבות מעבידים, צד ג’ וביטוח אובדן רווחים עבור ההכנסה ועבור השכירות. בנוסף, כוללת הפוליסה גם אחריות מקצועית שמשמעותה פעולה של הקוסמטיקאית שנועדה להגן עליה מרשלנות מקצועית וכיסוי ביטוחי עבור הלקוחה. סעיף זה בפוליסה מכסה את אשת המקצוע במקרה של רשלנות מקצועית וגם את הלקוח. כמו כן, הפוליסה חייבת לכלול סעיף של אחריות מקצועית המהווה כיסוי לנזק שנגרם ללקוח מרשלנות מקצועית של הבעלים או העובד.

קוסמטיקאית או מעצב שיער שרוצים למנוע מצב שבו הם יתבעו בגין שימוש בתכשיר חדש, חייבת לבדוק שיש לו אישורים של משרד הבריאות. אנשי מקצוע רבים חשופים לתביעות רשלנות בשל שימוש בתכשירים שאינם מורשים על יד משרד הבריאות.
כדי להישמר ממצב של תביעה כזו, יש להכניס לפוליסת הביטוח את סעיף “חבות המוצר”, שעל פי החוק בישראל מטיל את האחריות במלואה על היצרן, היבואן או המשווק. ובמילים פשוטות: הגנה מושלמת לעסק שלכן בשל תביעה על שימוש במוצר תתקיים רק אם הכנסתם את סעיף חבות המוצר.

העלות של ביטוח מקצועי, איך אפשר למזער את התשלום ולמקסם את התועלת?

“את התועלת מהביטוח מפיקים רק כאשר מתאימים ביטוח נכון עבור איש המקצוע – והשירות אותו הוא מציע. וכמובן יש את עניין המקצועיות.

אתה יכול לספר לדוגמא על תביעות שבהם נתקלת?

“בת 55 מאזור המרכז החליטה לעבור טיפול יופי אצל קוסמטיקאית בעיר שבה היא מתגוררת. הקוסמטיקאית הציעה לה טיפול במשחה חדשה העשויה מחומצת פרי, והורתה לה למרוח אותה מדי בוקר וערב. האישה עשתה כפי שנתבקשה, אולם החלה להרגיש כי פניה מתחילות להאדים. היא פנתה שוב אל הקוסמטיקאית, שטענה כי מדובר בחלק מתהליך הטיפול. לאחר זמן קצר, וכשפניה החלו להאדים יותר, פנתה שוב האישה אל הקוסמטיקאית, אולם לדבריה לא נענתה. היא הלכה לבית החולים ושם לדבריה קבעו מומחים כי יש חשש להיווצרות צלקות בפניה. היא ניסתה לקבל מהקוסמטיקאית את כספה בחזרה, אולם סורבה.

היא תבעה 12 אלף שקל בטענה כי נגרמה לה פגיעה בתדמיתה, במראה האסתטי ובביטחונה העצמי, והיא אינה יכולה לצאת מביתה.
ומה אמרה הקוסמטיקאית להגנתה? “אלה לא צלקות, זה אדום”.
למזלה הביטוח המקצועי שלה טיפ בתביעה, הגיעה להסכם עם התובעת ופיצה אותה לשביעות רצונה. שמה הטוב של הקוסמטיקאית והמוניטין  לא  נפגעו וכסף רב נחסך על ידיה.

איזה רכיב בכיסוי חשוב שיהיה ומכסה את הפציעות?

כשמעצב שיער או קוסמטיקאית רוכשים פוליסת ביטוח מקצועי חשוב שיבדקו שלושה גורמים: אחריות מקצועית, חבות המוצר וביטוח צד ג’ , שיכסה מקרים בהם לקוח או לקוחה נפגעים במספרה או במכון היופי בכל דרך שהיא.

האם פוליסות הביטוח מכסות את הטיפולים החדשנים שנכנסו בשנות האחרונות (תכשירים חדשים שנכנסו לשוק, רכיבים בתוך התכשירים, חומרים לציפורניים)?

“כל עוד השירות/ הטיפול המוצע מאושר, והמוצרים מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות, אז אין בעיה גם עם הביטוח.

איזה מעצבי שיער או קוסמטיקאיות ממש חייבם לדאוג שיהיה להם ביטוח?

כולם צריכים לכסות את עצמם ואת העסק שלהם בביטוח מתאים. במיוחד אם מעצב השיער או הקוסמטיקאית משתמשים בכל מיני חומרים שלעתים איש אינו יודע את מקורם. זה עלול לגרום לתגובה אלרגית אשר נגרמת כתוצאה מרגישות יתר לחומר, סכנה של  כוויות כתוצאה משימוש לא נכון בוויסות החום של המכשיר בזמן הטיפול, אדמומיות וקילופי עור עם נגעים כתוצאה מטיפולי פילינג עמוקים ושימוש בחומרים שלא מתאימים בהכרח לעור או שיער המטופל/ת”.

איזה כיסוי ביטוחי הם חובה לכל מעצב שיער או קוסמטיקאית?

“הבסיס הוא ביטוח אחריות מקצועית, חבות המוצר ואחריות צד ג’.
כמובן שיש מי שמרחיב את הפוליסה הביטוחית ודואג למרכיבים נוספים כמו פנסיה, אובדן כושר עבודה ותאונות אישיות”. גם המרכיבים האלה חשובים במיוחד כיון שמעצבי שיער וקוסמטיקאיות הם בעלי עסקים, עצמאים שצריכים לדאוג לעצמם, לכל מקרה שלא יקרה.

כמומחה לתחום הביטוח, מה אתה מציע לאנשי המקצוע האלה?

“אני מציע ביטוח ביוטי מקיף, שכולל את שלושת המרכיבים: אחריות מקצועית, חבות המוצר ואחריות צד ג’. כמובן שיש להכניס סעיף של אובדן הכנסה במקרה שהמקום הופך ללא שמיש לעבודה במקרים כמו שיטפון, רעידת אדמה או קריסת תקרה. כיסוי כזה מעניק פיצוי כספי לבעל העסק.
מרכיב נוסף הוא צד ג’ – במידה ולקוח הגיע לדוגמא למכון יופי ושבר את היד או הרגל בעל המספרה יהיה מכוסה מבחינת תביעות. וכמובן נושא הפנסיה זהו מרכיב חובה על כל עצמאי לדאוג לעצמו בהפרשה של תשלומים אלו לעתיד והדבר האחרון עליו אני ממליץ הוא אובדן כושר עבודה, דבר הנגרם כתוצאה מתאונה ואותו איש מקצוע לא יכול לעסוק באותה תקופה במקצוע אזי שהוא יהיה מבוטח על מנת לקבל פיצוי בכל התקופה”.

איך גורמים לאנשים לצאת מהשאננות? שיפסיקו לומר “לי זה לא יקרה”

אני מציע לכל בעל מקצוע לעשות סדר בפוליסה שלו לפחות פעם בשנה אצל איש מקצוע שעליו הוא סומך. בדרך כלל הייעוץ ניתן בחינם ויכול לחסוך עלויות רבות מאוד. התשלום החודשי שאותו בעל עסק משלם בפוליסות הביטוחיות הוא זעום לעומת השקט, הביטחון והפיצוי ההולם שהוא מקבל בשעת אמת. יש עניין של ערך רב ואחריות כלפי קהל הלקוחות שלהם לצד השקט הנפשי של אותו איש מקצוע. להיות מבוטח ולבטח אנשים שבהם מטפלים זה חלק מלהיות איש מקצוע נכון ומדויק.

אני מזמין את עולם היופי הישראלי, מעצבי שיער, קוסמטיקאיות, טכנאיות ציפורניים, פדיקור, מניקור, שיזוף וכלל תחומי הטיפוח והיופי לפנות אלי לבדיקה מקצועית ומקיפה של הביטוחים המקצועיים שלהם – ללא עלות או התחייבות.
התקשרו:  073-720-0200 או הקליקו למידע נוסף על ביטוח מקצועי למעצבי שיער וקוסמטיקאיות

ביטוח מקצועי לספרים וקוסמטיקאיות


עמוד זה נצפה: 1,860 פעמים

אתם מוזמנים לשלוח לנו כתבות, איטמים, חדשות ואנו נפרגן.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן