חיפוש באינדקס עסקים

עולם השיער הישראלי כואב את מותה של רבקה זהבי ז’ל

פורסם מאת: rita בתאריך: 22 יולי 2021

Print Friendly, PDF & Email

עולם השיער הישראלי כואב את מותה של הגב’ רבקה זהבי ז’ל

חברת רבקה זהבי Wigs & Hair Fashion היא החברה הגדולה הותיקה והמובילה בארץ בתחום הפאות, תוספות השיער ופתרונות השיער.
היום, עולם היופי מרכין ראש בצער עם לכתה לעולמה של האישה שהקימה את החברה, שהובילה אותה לצמיחה והצלחה בכל קנה מידה – הגב’ רבקה זהבי ז’ל.
רבקה זהבי הקימה בעשר אצבעות אימפריה של פאות ותוספות שיערוחרטה על ערכי החברה את ההקפדה לעזרה לקהילה, להתנדבות וסיוע לזולת. התנדבות במחלקות אונקולוגיות תרומה של פאות לחולי סרטן ועוד.

לפני מספר שנים היה לנו הכבוד לראיין את האישה האצילה הזו, שסיפרה לנו על חייה, על הקמת החברה ועל העקרונות שמובילים אותה לאורך הדרך.

ענף עיצוב השיער הישראלי כואב את מותה של הגב' רבקה זהבי ז'ל
ראיון אישי עם הגב’ רבקה זהבי ז’ל

אנו מביאים את הראיון כאן, שוב, בדיוק כמו שהתקיים בזמנו, ככתבו וכלשונו, על מנת שנוכל כולנו לפגוש שוב את האישה הנדירה שהלכה הלילה לעולמה.

רבקה זהבי  – האישה החזון והמותג

בימים אלה בהם אנו עוסקים בהעצמת נשים, בזכויות, בשילוב והצבה של הנשים במרכז השיח העולמי, בחרנו לעצור לרגע ולהתייחס לאחת הנשים המרכזיות בעולם היופי הישראלי, הגב’ רבקה זהבי, המייסדת של חברת רבקה זהבי Hair Fashion.

כבר לפני 60 שנה, החלה רבקה זהבי את מימוש החזון ובניה של המותג הנושא את שמה וממוצב בחוד החנית של אופנת השיער בישראל.

רבקה זהבי – אישה מדהימה ומעוררת השראה, התחילה לבדה בעשר אצבעות וכיום מעסיקה עשרות עובדים בייצור מכירה ושיווק של פאות ותוספות שיער, בהתאמה של פאות ותוספות שיער לציבור הלקוחות של החברה.
אישה שהשכילה לאסוף סביבה את מיטב המוחות בתחומה שחברו אליה כדי להגשים את חלומה, להתפתח ולפתח חברה בעלת שם ומוניטין בינלאומי, חברה המורכבת מעובדים העוטפים את ציבור לקוחותיהם באהבה ואכפתיות ומעניקים לכל אחד את פתרון השיער לו הוא זקוק.

יחד עם זאת, רבקה זהבי לא שכחה לרגע גם להיות אימא לתפארת וגם להעניק לעצמה כאישה את תשומת הלב המגיעה לה ולחיות חיים מלאים ושלמים.

אישה שמגשימה את חלומה, שמנהיגה להצלחה – בואו נכיר את הגב’ רבקה זהבי.

רבקה זהבי – ההתחלה וההצלחה

“לתחום הפאות נכנסתי בשנות ה- 60 בהם הפאות היו רק פריט אופנתי.” – סיפרה לנו רבקה זהבי –  “נשים קנו פאות כדי שלא ללכת למעצב השיער, והפאות היו עשויות משיער סינטטי. בתחילה כשגרתי בטורונטו , קנדה, עבדתי כשכירה בחברת פאות בינלאומית בה שימשתי כמעצבת ראשית והייתי אחראית על עיצוב קולקציות וקטלוגים בינלאומיים ובנוסף קיימתי סמינרים והדרכות בארה”ב ובאירופה. לאחר מספר שנים הקמתי את חברת רבקה זהבי פאות ותוך זמן קצר, מתוך ראיה למרחוק, בחרתי לייצר ולפתח ליין של פאות משיער טבעי. זה לא היה פשוט באותו זמן כי המודעות לפאות משיער טבעי לא הייתה קיימת. אספתי מומחים ופתחתי מחלקת ייצור מקומית לפאות משיער טבעי אירופאי. המוניטין והמקצועיות שלי חברו לאמון שנתנו בי הלקוחות שלי ותוך זמן קצר החלה דרישה הולכת וגדלה לפאות טבעיות משיער אירופאי.
בשנת 1998 הקים בני, אמיר, המשמש כמנכ’ל החברה, מפעל פאות והתחלנו לייצר קולקציות בסגנונות שונים, בהתאמה שלמה לצרכים של האישה הישראלית, למזג האוויר ולאופנה המקומית. מאז אנו מקפידים להתעדכן באופנות המשתנות ולייצר עוד ועוד סוגים של פאות ותוספות שיער כדי להתאים לדרישות המשתנות השוק, לצרכים הספציפיים של נשים בסקטורים שונים, לדרישות של תעשיית האופנה ולהפקות תרבות ואומנות בישראל.
רוב רובה של תעשיית הפאות הייתה מכוונת בתחילת דרכנו למגזר החרדי. בהמשך פיתחנו התמחויות ומחלקות שונות אשר נותנות מענה למגוון רחב של קהלים. מחלקה אסתטית המציעה פתרונות ייחודיים לדלילות ונשירת שיער, מחלקה אופנתית המטפלת בהארכות ומילוי שיער, בתוספות שיער אופנתיות, מחלקה רפואית הנותנת מענה לחולות סרטן, מחלקת ההפקות הגדולה בארץ הנותנת מענה של פאות, תוספות, זקנים ושפמים למרבית תכניות הטלוויזיה, התיאטרון וההפקות השונות בישראל, בנוסף, מתן פתרונות לסובלים מאלופציה, גזזת, טריכוטילומניה לצד עבודה עם גופי משטרה למיניהם ולא מעט לקוחות מהקהילה האומנותית בישראל”.

רבקה זהבי – האימא ואשת עסקים

הבעיה של איזון בין חיים של בניה עסקית, של הקמה ופיתוח של מותג וחברה יציבה, פעילה וגדולה לא התחילה להעסיק נשים רק בשנים האחרונות. רבקה זהבי משתפת אותנו בגישה המנצחת לאיזון בין בית, משפחה, ילדים לבין עבודה, קריירה ובניית מותג וחברה מצליחה.
“המילה המרכזית שליוותה אותי לכל אורך הדרך הייתה – חדווה. התמודדתי בחדווה. למעשה גידלתי את ילדיי כמעט לבד. נשארתי לבדי עם הילדים עוד כשהם היו ממש קטנים ולא נישאתי בשנית. הצורך לפתח עסק, לגדל ילדים, לטפל בצרכי המשפחה אינו פשוט אך זה אפשרי. השתדלתי לאזן בין כל התחומים, הייתי האמא שהביאה עוגה מעשה ידיי לגן, הייתי נוכחת בימי הורים, אספות הורים, ימי הולדת וחגיגות בבתי הספר, לא פספסתי כלום. כשהילדים היו בחוג, ‘גנבתי’ שעה לעבודה, כשהייתה מסיבת יום הולדת בגן ‘גנבתי’ שעה מהעבודה לטובת הילדים. הגבלתי את שעות העבודה לטובת השהייה עם הילדים ואני מאמינה שהם אינם מרגישים שהייתה להם ילדות מקופחת”.

 רבקה זהבי – המחויבות לקהילה והנתינה

“התרומה לקהילה היא ממש חלק מהדנ”א של החברה. חלק בלתי נפרד מהמהות שלנו. אנו עובדים עם הרבה גופים בתחום הפאות הרפואיות והסיוע לנשים שסובלות מאבדן שיער בעקבות טיפולים רפואיים חריפים. אנו פועלים בחמישה מרכזים רפואיים באופן קבוע, מעניקים טיפולי שיער ופאות לחולות בהתנדבות. בנוסף אנו מעבירים מאות פאות כתרומה למחלקות אונקולוגיות ולאגודה למלחמה בסרטן, לאגודות ועוד. נושא התרומה לקהילה כל כך משמעות אצלנו שאנחנו נזיז תור של לקוחה ולא נבטל יום התנדבות בבית חולים”. – מסבירה הגב’ זהבי
“אחד החששות הגדולים המתלווים לטיפולים הכימותרפיים הוא נשירת השיער המתלווה לטיפול. הניסיון הרב שלנו במתן מענה של פאות רפואיות, מאפשר לנו לתת מענה ותמיכה נפשית ומקצועית לנשים המתמודדות עם המחלה. המראה המתקבל לאחר התאמת הפאה טבעי לחלוטין והחולה יכולה להמשיך לקיים אורך חיים ורגיל בלי שאיש יידע שזו פאה. כשאישה נראית טוב, היא גם מרגישה יותר טוב. העיקרון הזה נכון ובנקודה זו אנחנו נכנסים. רק לציין שחשוב להגיע לייעוץ ולהתאמת פאה רפואית מוקדם ככל האפשר ולפני תחילת הנשירה. הייעוץ וההתאמה נעשים באינטימיות ובדיסקרטיות תוך גילוי אמפטיה והבנה מלאה לצרכים ולקשיים איתם הלקוחה מתמודדת”.

עם הזמן ובדרך הטבע, פינתה רבקה זהבי את מקומה בראש החברה שהקימה, ובנה, אמיר, מנהל אותה תוך שמירה על העקרונות האנושיים עימם גדל ושאותם טיפחה בו אמו.

רבקה זהבי עצמה, בשנים האחרונות למרות גילה המתקדם ומצב בריאותי לא פשוט, שמרה על מעורבות ברוח הדברים, באכפתיות ובאופי של החברה.
היום לא נותר לנו אלא לכאוב עם המשפחה ולהצטער על אובדנה.
יהיה זיכרה ברוך.


עמוד זה נצפה: 371 פעמים

אתם מוזמנים לשלוח לנו כתבות, איטמים, חדשות ואנו נפרגן.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן