חיפוש באינדקס עסקים

מטרות, יעדים, שיתוף פעולה והגשמת החלום

פורסם מאת: barosh בתאריך: 30 דצמבר 2015

Print Friendly, PDF & Email

מטרות, יעדים, שיתוף פעולה והגשמת החלום

ראיונות בלעדיים עם מעצב השיער אבי פדידה, פול בן עדי ומישל קלייר

ראיונות בלעדיים עם מעצב השיער, שגריר לוריאל פרופסיונל והבעלים של HI, המכון ללימוד אומנות עיצוב השיער – אבי פדידה, מנהל חטיבת המוצרים המקצועיים לוריאל פרופסיונל בישראל – פול בן עדי, ומנהל פיתוח ההדרכה המקצועי העולמי של לוריאל פרופסיונל – מישל קלייר

עם פתיחת מכון HI ללימודי אומנות עיצוב השיער בראשות מעצב השיער הנודע אבי פדידה וביקורו בארץ של מר מישל קלייר, מנהל פיתוח ההדרכה המקצועי העולמי של לוריאל פרופסיונל, ביקרנו בבית הספר המטופח שקיבל את פנינו באווירה הנעימה שלו.
תלמידים ומדריכים המשיכו בעיסוקם כשעברנו דרכם ונכנסנו לאחד מאולמות ההרצאה וההדרכה המקצועית המצויים במקום.

מר פול בן עדי, מנהל חטיבת המוצרים המקצועיים בלוריאל ישראל, התפנה מלוח הזמנים העמוס שלו כדי לענות על כמה שאלות:
כיצד מנוהלים בתי הספר של לוריאל בעולם ומהי תרומתו של מישל קלייר מלוריאל העולמית לבית הספר של פדידה?
בתי הספר של לוריאל ברחבי העולם מנוהלים בהתאמה אישית לצרכים הספציפיים של כל מדינה. לוריאל העולמית מעניקה את האסטרטגיה, התמיכה, השותפות – וכמובן ההדרכה על מוצרי החברה. לוריאל מלמדת טכניקות חדשות ונותנת השראה בעזרת טרנדים חדשים.
התפקיד של לוריאל הוא להדריך את המדריכים.
האם מדובר בשיתוף פעולה חד פעמי או מערכת יחסים ארוכת שנים עם ראייה משותפת לעתיד?
מדובר כמובן בשותפות הדדית ארוכת טווח ועתיד משותף.
איך ייראה ענף בתי הספר בעוד 10 שנים בישראל בהשוואה לשוק הבינלאומי?
רמת עיצוב השיער בישראל טובה. בטווח ארוך, המטרה המרכזית היא לשפר את רמת הביצוע במספרות ולגרום למעצבי השיער הצעירים להתאהב במקצוע ולהפוך למובילים בתחום עיצוב השיער.
עיצוב השיער הוא מקצוע יפה ואנחנו צריכים להעניק לצעירים אהבה ותשוקה לתחום, לגרום להם להיות עדכניים, שובבים, נועזים וקרובים למציאות.
מסתכלים על המסע החוויתי של הלקוחה בתוך המספרה ומעוניינים להעניק לה חוויה מושלמת ללא פשרות.
מישל קלייר, אשר ביקר בישראל בימים אלה, הגיע כדי לעבוד עם אבי פדידה על תוכנית הלימודים של “המכון ללימודי אמנות עיצוב שיער” וגם לבקר במקומות הקדושים לנצרות וליהנות מהשמש הישראלית, החופים והנופים. בשיחה פנים אל פנים, פתח באבחנה מעניינת:
“מעצבי השיער הישראליים מזכירים לי מאוד את מעצבי השיער הבריטיים. משהו ביצירתיות והגישה האומנותית דומה מאוד. מעצבי השיער הבריטיים נועזים ואומנותיים מאוד
הנקודה המעניינת בעייני היא שהנשים הישראליות, מזכירות יותר את הנשים הלטיניות. הטעם וההעדפה האופנתית מזכירה יותר את האופי הלטיני. הנשים מעדיפות את שיערן ארוך וזה כנראה חלק מהאופי הים תיכוני הדרומי. בשבילנו זה מהווה אתגר בבניית תוכנית עבודה בישראל”.
קלייר ממשיך ומסביר את התרשמותו:
“אנחנו בונים תוכניות לטווח ארוך לפעילות בארץ. התוכניות מתייחסות לאופי ולטעם הישראלי כפי שהתרשמתי ממנו.”
על האקדמיות לעיצוב שיער שקונצרן לוריאל מפעיל בעולם הרחיב:
“האקדמיות של לוריאל מלמדות כיצד להשתמש בדרכים הנכונות והטובות ביותר במוצרים של החטיבה המקצועית של לוריאל. כיצד להשתמש במוצרים ביצירתיות ולקבל תוצאות מקצועיות ומעניינות. לתפיסתי, יצירתיות של מעצב שיער צריכה להתפתח בתוך תבנית, שהיא בעצם האישיות, הטעם והחזון האומנותי שלו. תפקיד האקדמיות שלנו הוא לפתח את מעצבי השיער ולמקסם את יכולותיהם.”

avi_fadida_54657576_002איך משתלב המכון ללימודי אומנות עיצוב השיער של אבי פדידה בתפיסה הזו?
“בית הספר של אבי הוא מכון ולא אקדמיה. בואו נבדיל”, מסביר קלייר – “יש בתי ספר לעיצוב שיער בהם מלמדים את הבסיס, את המקצוע. יש את האקדמיות שמיועדות ללמד את השימוש הנכון והיצירתי במוצרי לוריאל למעצבי שיער מקצועיים ומיומנים. המכון ללימודי אומנות עיצוב השיער של פדידה הוא קונספט ייחודי ומיוחד. אנחנו עובדים יחד כבר כ-3 חודשים, המטרה היא לא רק להקנות טכניקות וידע מקצועי, אלא גם למתוח את גבולות היצירתיות של התלמידים ולהניע אותם להתפתח.”
שאלנו את מישל קלייר, בעל קריירה של 30 שנה בלוריאל ובתחום עיצוב השיער המקצועי, לאיזה כיוונים יתפתח עולם עיצוב השיער בשנים הקרובות?
“אם נסתכל אחורה 10 שנים נראה שהעולם כולו ולא רק עולם עיצוב השיער השתנה משמעותית. העשור הקרוב יביא שינויים מהירים יותר ומשמעותיים לא פחות. הטכנולוגיה המתפתחת מכניסה אלמנטים חדשים. אבל בבסיס, בתחום עיצוב השיער, אין שום תחליף לעבודת ידיים. שיער דורש מיומנות ידנית, קואורדינציה טובה, קשר עין ויד טובים….”
מהו המפתח להצלחה בקריירה בעיצוב שיער?
“במילה אחת” – הסביר קלייר “תקשורת טובה עם הלקוחות והקשבה ללקוחות. מעצב שיער טוב צריך לתפוס מה הלקוחה רוצה, להבין לאן היא רוצה לקחת את מראה השיער שלה ולאפשר לה לקבל את מבוקשה. התקשורת חיונית להצלחת מעצב השיער. הצלחה של מספרה תלויה במספר גורמים ובראשם קהל הלקוחות. שביעות רצון הלקוחות היא המפתח הצלחה.”
טיפ אישי ממך למעצבי השיער בישראל?
“לעולם אל תפסיקו להביט קדימה ומעלה, אל ראש הפירמידה. לעולם אל תביטו אחורה או למטה. קבעו יעד, בנו אסטרטגיה גם לטווח הקרוב וגם לטווח הארוך והתקדמו צעד צעד לפי התוכנית” – הוא מסכם.
את סיום ביקורנו במכון ללימודי אומנות עיצוב השיער הקדשנו למספר שאלות עם אבי פדידה.
כיצד אתה רואה את שוק השיער בארץ?
“שוק השיער בארץ מפותח מאד וממוקד בעיקר באיזור המרכז. ודאי שיש עוד הרבה מעצבי שיער מוכשרים באזורים אחרים בארץ, אולם אלה בתל אביב חשופים ובולטים יותר. כך קורה שמעצבי השיער הבולטים כמו ארז שרביט, עמיר מזרחי, עוזי בטיש, יגאל סיץ, מיקי בוגנים ורבים טובים אחרים, הם מאזור תל אביב. אני עובד בשיתוף פעולה ובהרמוניה עם כולם, הדרך לעבודה הרמונית ביחד היא לפרגן. למרות האגו המפותח של מעצבי השיער, יש מקום לשיתופי פעולה פורים בין כולנו. בית הספר נועד על מנת ליצור לכולנו – בית. שוחחתי עם מעצבי שיער רבים, אנחנו מתכננים שיתופי פעולה מעניינים ואני אעדכן בהמשך.”
בהתייחס להיסטוריה המקצועית שלך ולקשר המיוחד שלך עם שוקי זיקרי ועם דורי ז”ל, מה הניע אותך לעשות מהלך ולקחת על עצמך את בית הספר? סגירת מעגל? מימוש חלום אישי?
“בית הספר הוא בהחלט סגירת מעגל. אני הייתי ילד של ים ומרכז החיים שלי היה גלישת גלים. לעיצוב השיער נחשפתי במקרה וזה הפך להיות מרכז חיי. העיסוק בעיצוב שיער התפתח שהגעתי לעבוד עם שוקי זיקרי. הפכתי להיות המדריך של המדריכים באקדמיה. היה לי חיבור מצוין עם דורי ז”ל שגידל עשרות מעצבי שיער בארץ. הוא היה איש מדהים ומלא נתינה. כשלקחתי את המכון ללימודי אמנות ועיצוב שיער על עצמי, עשיתי את זה מהלב, מהנפש. זה מרגיש לי הצעד הנכון וזו בהחלט סגירת מעגל ענקית.”
מה יחסך לתחרות בתחום? בתי ספר אחרים לעיצוב שיער? האם יש מקום לתחרות?
“לדעתי תחרות זה דבר בריא שמוביל לשאיפות גבוהות אני לא מזלזל בקולגות שלי אך אני מתמקד בתוכניות במטרות וביעדים שלי שהם להביא את המכון לרמה בינלאומית. אני באמת מאמין שעם שיתוף פעולה מצד הקולגות שלי נוכל לשפר ולשדרג את ענף עיצוב השיער בארץ ולגדל דור איכותי ומקצועי.”
מהו המוטו המוביל אותך? ה”אני מאמין” שלך?
“אני מאמין בתקשורת בינאישית, בשירות ללקוח וביצירתיות שמשתנה יום יום ומביאה את הטרנד הבא. כל יום אני מתעורר במחשבה איך לעשות הכל מתוך אהבה ולגדל דור חדש של מעצבי שיער עם תשוקה לסטייל ואופנה. אני תמיד בעד שיתופי פעולה, אין לי עניין לקחת את מרכז הבמה.
בהזדמנות זו אני מזמין את כל מעצבי השיער לשתף פעולה יחד ומזמין את כל החולמים לעסוק במקצוע עיצוב השיער – לבוא ללמוד מקצוע מדליק ויצירתי, לקחת חלק בעשייה, לתת ולקבל האחד את השני וללמוד האחד מהשני”.
מה התוכניות שלך לתקופה הקרובה?
“אני עומד לצאת בתוכנית לימודים 1 על 1. שמונה מפגשים אישיים עם מעצב השיער שיעניקו לתלמידים ידע מקצועי מגוון והמון טיפים. בנוסף, יש לי תוכנית חדשה בערוץ האופנה, התארחתי בתוכנית של אליאב ששון והערוץ פנה לארז שרביט ואלי בהצעה להרים תוכנית בשם “בית ספר לשיער”. הפיילוט שודר והביקורות הראשונות מצוינות. זו תוכנית שעוסקת בעיצוב שיער, הסברים, הדגמות, כיצד לעשות דברים בבית, טיפים מקצועיים… אחרי הכל, כבר שנים שאני אחראי על עיצוב השיער בהפקות של ערוץ האופנה, של מכון אבני, שנקר, ויצ”ו חיפה וויצ”ו ישראל, זה חלק מהכיף
יש לי חלום להשתלב בעתיד עם בתי ספר תיכוניים שמלמדים את מקצוע הספרות, לעודד יצירתיות אצל הדור הצעיר, לפתוח מחנות קיץ, קייטנות לנוער עם קשיים ועוד, יש לי הרבה פרויקטים, הרבה התנדבות, הרבה אושר”.
איך מסתדר לך המספרה יחד עם המכון ללימודי אמנות ועיצוב שיער?
“שני הדברים משלימים אחד את השני. אני משקיע את כל זמני במספרה ובמכון בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.
המספרה היא הבית שלי, המכון הוא הבית של כולנו. זה לא פשוט אבל זה פרוייקט חיי שהתוצאות מביאות לי המון סיפוק” – הוא מחייך.

עמוד זה נצפה: 2,234 פעמים

עשיתם עבודה יפה, הפקת שיער? אתם מוזמנים לשלוח אלינו תמונות.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן