חיפוש באינדקס עסקים

לשמור על העסק בתקופת מלחמה

פורסם מאת: rita בתאריך: 22 אוקטובר 2023

Print Friendly, PDF & Email

אנחנו מזהים בימים האחרונים מאז פרוץ המלחמה, בקרב בעלי עסקים, רצון לחזור לעשיה, לשמור על העסק בתקופת מלחמה, תוך כדי התעדכנות באירועים ושמירה על הנחיות הבטיחות של פיקוד העורף.

עם פתיחת המלחמה, הרבה עסקים עצרו קמפיינים ממומנים, עצרו השקות שיווקיות חדשות, ונגמרו להם המילים ברשתות החברתיות.

אנו רואים הרבה התגייסות מבעלי עסקים המומחים בתחומם לתמיכה בקהילות סביבם.
התנדבות ופעילות קהילתית עוזרים לבעלי עסקים ומשפחותיהם לא לקרוס גם כלכלית בתקופה מאתגרת זו.
להישאר בתודעה של הלקוחות שלהם. של הקהילה. של שוק הצרכנים שלהם.
מספיק לנו ההלם והעצב שכולנו חשים.
ליפול לקשיים תזרימיים יחמיר את המצב, ללא ספק.
ואם אפשר צריך לנסות שזה לא יקרה.

ישנם עסקים שיכולים למכור דווקא עכשיו כי המוצרים שלהם רלוונטים למצב .
יש עסקים שידרשו לעשות התאמות ואולי אפילו להמתין עם המכירות.
בכל זאת, אנחנו במלחמה.

מה שבוודאות אסור לנו לעשות, זה להפסיק לתקשר החוצה.
להיעלם לחלוטין.
זה נקרא לסגור את העסק, ויש לזה מחיר.

עסקים יציבים, גדולים וקטנים, אולי יוכלו להתמודד עם זה קצת אבל גם הם יגיעו לשלב שהם ירגישו שהם חייבים לעשות משהו כדי לשמור ולשמר את העסק שלהם.
כדי להניע ולשמור על העסק בתנועה.

קבלו כמה טיפים לעשיה שתתרום לשמירה על העסק שלכם בימים קשים אלה.

המשיכו להיות פעילים ובולטים
דווקא עכשיו כשהנטיה להסתגר בבית מול הטלויזיה, אסור לעשות זאת!
להיפך.
צריך לאסוף את עצמכם ולתקשר עם הלקוחות שלכם.
לעזור, לתמוך, לשאול לשלומם.
זה יחזק את המעמד שלכם בעיניהם.
והם יחזירו לכם בענק אחרי שהחיים יחזרו לשגרה.
הם יזכרו לך שהיית שם בשבילם בימים קשים.

המשיכו לפרסם
עסקים רבים הפסיקו לפרסם בעקבות המצב.
מה שגרם לתחרות על שטחי פרסום לרדת.
מה שעוזר לפרסם במחירים נמוכים מהרגיל ולהגיע לקהל גדול.
גם במצב הנוכחי יש מספיק לקוחות שכן ישמחו לקנות את המוצר שלכם.
אלא שצריך להתאים את המסר בפרסום.
הוא לא יכול להיות אגרסיבי.
וחייב להיות מותאם לימי לחימה.

שנו את הגישה
הםסיקו לחשוב שאם אתם פןנים ללקוחות שלכם אתם מציקים להים
אתם לא מציקים להם! אתם מציעים להם פתרון!
קצת קשה לנו בתקופה הזאת להציע את המוצרים שלנו ללקוחות.
יש איזו תחושת אי נעימות.
במיוחד אם המוצר שלנו לא מוצר צריכה בסיסי.

דווקא עכשיו נסו לשנות את הגישה
רוב האנשים בימים אלו דבוקים לחדשות.
החדשות מורידות להם את האנרגיה.
פוגעות בהרגשה הכללית.
יוצרות מתחים בבית.
אפילו פוגעות במערכת החיסון.
דווקא עכשיו הכי טוב להם להתנתק מהמסך.
לצאת מהבית לטיפול פנים, לתספורת וצבע, לחידוש מראה הציפוניים, לשעה של פינוק ושיחה חברית קרובה.
דווקא עכשיו זה הזמן ללמוד משהו באיזה קורס, להשתפר ולהתקדם, לעשות משהו חיובי שיעלה להם את האנרגיה.
אפילו לעשות איזה שופינג בחנות דיגיטלית.
הדברים האלה חשובים בזמנים קשים.

לכן, גם את המוצר שלכם הוא לא מוצר צריכה בסיסי, אלא אפילו מותרות,
דווקא עכשיו הוא חשוב יותר מאי פעם!

עימדו בקשר עם הלקוחות שלכם
שימרו על תקשורת ברורה ורציפה עם הלקוחות.
חשוב לעדכן אותם בשינויים.
במה שעובר על העסק.
מה התוכניות?
מה החידושים?
מה השיקולים להחלטות שלכם ולשינויים הצפויים?
הלקוחות יעריכו את זה!
שתפו אותם באמצעות רשימות התפוצה שלכם, קבוצות ווצאפ של לקוחות, או המדיה החברתית של העסק.

אתרו וחבקו לקוחות עבר
טפחו קשרים עם לקוחות חוזרים.
דווקא בתקופה בה לא ברור אם תוכלו להשיג לקוחות חדשים, חשוב לשמור ולטפח יחסים עם לקוחות קיימים.
הלקוחות הותיקים יכולים להציל את העסק שלכם.

כדאי לעמוד איתם בקשר, לברר מה הם צריכים היום?
איזה מוצר שלכם תוכלו להתאים או ליצור עבורם שיעזור להם בתקופה הזאת?
אפשר לתת הנחנות מיוחדות או ליצור חבילות מותאמות לתקופה הזו במחירים מיוחדים.

שתפו פעולה עם עסקים אחרים
המוצר שלכם משלים מוצרים של בעלי עסקים אחרים?
אפשר ליצור איתם שיתוף פעולה.
ליצור חבילה משותפת.
לעשות מבצע מיוחד ללקוחות שלהם.
ליצור מוצר משותף.

אל תהיו גיבורים
אין שום בושה בלבקש עזרה.
לפעמים נדמה לנו שלבקש עזרה זאת חולשה.
אז זהו שלא!
לבקש עזרה זאת חוזקה.
זה אחד הסודות הגדולים של מצליחנים.
הם יודעים לבקש עזרה.
הם רואים בזה אלמנט חשוב בדרך להצלחה.

הגוף המרכזי שאנו מסתכלים אליו לשם בקשת עזרה הוא המדינה ומוסדותיה.
אל תפסלו גם את הבנקים ואפילו את הספקים של העסק שיוכלו אולי להתגמש לסייע בזמנים אלה.

המדינה מתחילה לגבש תוכניות עזרה
כרגע מדברים על תוכנית ראשונית, שעיקרה מתן סיוע ופיצוי מוגבל לעסקים.
סיוע ראשוני לרשויות המקומיות, דחייה של החזר הלוואות ואפשרות ליטול הלוואות בתנאים נוחים יותר לעסקים שתזרים המזומנים שלהם בסכנה.
הסיוע יהיה מדורג ויתייחס הן למיקום הגיאוגרפי והקרבה לאזורי לחימה והן לנפח העיסקי הרגיל ואחוזי הירידה בו.
עדיין לא יצאו הצהרות פומביות בעניין, אך אנו עוקבים ונעדכן גם אתכם.


עמוד זה נצפה: 61 פעמים

אתם מוזמנים לשלוח לנו כתבות, איטמים, חדשות ואנו נפרגן.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן