איך להפוך אתר אינטרנט לכלי שמביא לקוחות
כשמישהו מסתובב עם ניסיון של כמעט 20 שנה בקידום עסקים באינטרנט, בניית אתרים, קידום האתרים, פרסום ברשת ומיתוג, יוצא מדי פעם שעסקים מבקשים עצה, רוצים לשמוע, לפתוח את הראש ולהקשיב.
לפעמים הם גם מכנסים כמה חברים בעלי עסקים ומבקשים שאבוא לענות על שאלות.
אני לא באמת מגדיר את עצמי שמי שעומד על במות, נושא הרצאות, מלמד ומנחה. אבל גם זה קורה.
באחת הפעמים האחרונות, נושא המפגש היה :
איך להביא יותר לקוחות לעסק שלי באמצעות אתר האינטרנט שלי.
שאלה מצוינת – ובדיוק בלב של כל עסק היום:
איך להפוך אתר אינטרנט לכלי שמביא לקוחות בפועל – לא רק “נוכחות אונליין” נאה.
אז הנה תשובה פשוטה, בגובה העיניים, שמתאימה לעסק קטן או בינוני שרוצה לראות תוצאות אמיתיות.
תקציר דברים שאמרתי במפגש, שתוכלו כולכם לקבל תשובה אם גם אתם מתלבטים בשאלה הזו.
- תבין שהאתר הוא לא פלייר – הוא איש מכירות
רוב האתרים נראים כמו קטלוג או כרטיס ביקור.
אבל המטרה של האתר היא לא רק להוות חלון ראווה אלא ובמיוחד לשמש כיש מכירות.
כדי שהאתר ימשוך לקוחות – הוא חייב לדבר בשפה של הלקוח, להבליט תועלות, להניע לפעולה.
כדאי לבדוק באתר שלך:
- האם ברור לגולש תוך 3 שניות מה אתה מציע ולמה זה טוב בשבילו?
- האם יש כפתורי יצירת קשר בולטים? צ’אט? ווטסאפ?
- האם יש המלצות מלקוחות? דוגמאות לעבודות?
- האם כל שירות / מוצר מוסבר באופן ברור ומשכנע?
- האם כל דף נסגר בהזמנה ליצירת קשר איתך? בעל העסק? להגעה לעסק?
- קידום אורגני בגוגל SEO
אם האתר שלך לא מופיע בדפי תוצאות החיפוש באינרנט כשמחפשים שירותים שאתה מציע – אתה לא קיים.
לכן יש להקפיד שהאתר יהיה:
- ממוקד במילות מפתח חכמות – גם כלליות וגם ממוקדות לבעיה של הלקוח
- מכיל תכנים מועילים (מאמרים, מדריכים, שאלות נפוצות)
- מוגדר היטב לקידום, כולל כותרות טובות, תיאורים, וגם פרטים טכניים כמו מהירות טעינה וחוויית משתמש טובה
זה תהליך שדורש זמן, אבל בונה נכס חזק לעסק.
- שיווק ברשתות – למשוך תנועה נכונה
איפה הקהל הפוטנציאלי שלך מסתובב ברשת? ברשתות החברתיות?
אם כן, אז גם אתה צריך להיות שם. מול העיניים שלהם.
ליצור תכנים לרשתות חברתיות שימשכו את קהל היעד שלך אל האתר שלך ומשם לעסק שלך.
- סרטונים קצרים שנותנים ערך / מדגימים עבודה
- פוסטים של לפני/אחרי, סיפורים אישיים, טיפים
- קידום ממומן
גם מנועי החיפוש וגם הרשתות החברתיות לא מסתפקים בתכנים איכותיים שתעלה לרשת.
הם מעניקים תשומת לב מיוחדת לאלה שמשלמים.
לכן קמפיינים בתשלום הם חובה, והם לא צריכים לעלות הרבה, אם עושים אותם נכון.
לכן כדאי לעשות את הקמפיינים עם מנהל קמפיינים מנוסה (אשמח לעמוד לרשותכם באופן אישי 🙂 )
אבל: חשוב שהקמפיינים לא יפנו לעמוד יבש – אלא לעמוד “נחיתה” שמניע לפעולה! שבנוי היטב, עם מידע רלוונטי והנעה לפעולה.
- דפי נחיתה ממוקדים התכנים באתר שלך
האם האתר שלך מעניק את המידע הנכון? האם הוא מושך את הלקוחות ליצור קשר ולהגיע לעסק שלך?
ברוב המקרים יש צורך בדף ייעודי לכל שירות שאתה מציע בעסק.
- דף אחד על פאות בהתאמה אישית
- דף אחד על החלקות שיער
- דף על קורס מקצועי וכו’
ככה תוכל לדבר לכל קהל “בשפה שלו” ולהגדיל סיכוי למכירה.
- שירות לקוחות מהיר ומזמין
חייבים לבדוק מה קורה כשמישהו יותר קשר עם העסק שלך.
אם מישהו השאיר פנייה ולא חוזרים אליו תוך שעה – הוא עבר למתחרה.
מה עושים?
- צ’אט באתר / חיבור לווצאפ
- טופס יצירת קשר קצר – לא מסורבל (להקל על הגולש להשאיר פרטים ליצירת קשר)
- מענה מהיר ואישי – אפילו בכתב, עם שם ושירות אנושי
- יחס, יחס, יחס. שירות, שירות, שירות. ומאחורי כל זה – מכירתיות. להעניק יחס בלי לשכוח לקדם מכירה של שירות אות מוצר תוך כדי.
בעל עסק.
אם אתר האינטרנט שלך לא מביא לקוחות לעסק,
לא מביא לך פניות, לא משאירים לך הודעות.
אם אתה חושב שהאתר שלך צריך להביא לך יותר לקוחות – אנו נשמח לסקור את האתר ולהציע לך תוכנית עבודה שתהפוך את האתר לכלי עבודה שמשרת את העסק ולא עוד פלייר ששמת בתיבת הדואר וזרקו אותו לפח.
פנו אלינו.
הכתוב מעלה פונה לנשים וגברים כאחד, כמובן 🙂
אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.