חיפוש באינדקס עסקים

הפסיכולוגיה של צבע השיער

פורסם מאת: barosh בתאריך: 27 ינואר 2016

Print Friendly, PDF & Email

הפסיכולוגיה של צבע השיער

מעצבי השיער של וולה פרופשיונלס,לוריאל פרופשיונלס, שוורצקופף פרופשיונלס ואינדולה מתייחסים

צבע לשיער מעניק לאישה לא רק שינוי קוסמטי אלא גם שינוי בתפישת העצמי, בתחושת הסקסיות שלה, בהתנהגות שלה ובהתנהגות הסביבה אליה. צבע לשיער, הפן הפסיכולוגי.

הרבה מחקרים בעולם הטיפוח והיופי ניסו לבדוק האם שינוי דרמטי בצבע השיער של האישה גורם כמו כן גם לשינוי דרמטי בהתנהגותה, או במילים אחרות – האם השינויים שבעיצוב השיער נובעים מהרצון ליצור שינוי במראה החיצוני בלבד או שמא השינויים האלה מבטאים רצון למהפך גדול באישיות?
צבע משדר מסר ,יוצר עניין ובעיקר ניתן איתו להדגיש ולהבליט חוזקות בכל הקשור למבנה האישיות וגם להסתיר חולשות אצל כל אחת ואחד מאיתנו . מעטים יכולים להבין מה כוחו של צבע, האנרגיות שהוא משדר וההרמוניה שנוצרת במעטפת כולה ( במראה ) ישנם מומחים שיעידו על כך שצבע הוא למעשה אנרגיה חיה מלאה באור ובגוונים משתנים.

כל צבע שיער וגוון משדר משהו אחר, תוך כדי העברת המסר הנכון והחיובי המתאים ביותר עבור הנשים הבוחרות. התדרים בספקטרום הצבע והשימוש בו ככלי להשגת המראה האולטימטיבי רחבים:
גווני האדום : גוונים בולטים במיוחד שאינם משאירים מקום לדמיון . צבע עז ונועז שמביא איתו כוח,עוצמה ונשיות . יוצר עניין סביב המשתמש וגורם למשיכת תשומת לב מיוחדת . האדום משדר רטט של כוח ודומיננטיות .

גווני הזהב :גוונים זוהרים ממשפחת הצהובים . צבע המעביר מסר של עושר ,יוקרה ,זוהר וחיוניות . גוון מלכותי שמביא איתו רכות ועדינות . לעיתים סוחף ומלא ניואנסים של טוהר.
הסטייליסטים המובילים, לעומת זאת, יגדירו את הצבע לשיער כאופנה שמתחלפת בדיוק כמו אופנת הביגוד וההנעלה ויש לעקוב אחרי השינויים האלה על מנת להיות אופנתית ועדכנית.

גווני הכחול : גוונים קרים המשדרים רוגע ונינוחות . הגוון הכחול נמצא בעיקר בצבעים עמוקים כמו שחור ומשלב בתוכו אנרגיות אופטימיות וחיוביות ,משרה רעננות וחדשנות .

גווני הפנינה והאפור: גוונים מלאי תוכן, צלולים ושקופים . הגוון הפנינתי מעביר מסר של אצילות,זרימה עם מראה נקי ומיוחד . לעיתים נוטה להיות חיוור וחסר ברק ויחד עם זאת משדר מתינות ורוגע נפשי.

אז מה הגוונים הפופולריים ביותר עכשיו? מדוע הנשים בוחרות בצבע שיער מסוים? האם יש השפעה לעונות השנה בבחירת הצבע?
מעצבי השיער המובילים בישראל  מתייחסים לסוגייה הזו :

אבנר מלכה לוולה פרופשיונלס

הפסיכולוגיה של צבע השיערמספר על הגוונים הפופולריים לחורף הקרוב: “תמיד בחורף יש נטייה לצבעים קרים יותר ועמוקים כמו חום עמוק, חום אדמדם ובלונד עמוק. באופן כללי, נשים בוחרות את צבע השיער בגלל אופנה שמתחלפת או טרנדים. אם מישהי מפורסמת החליפה צבע, מיד ניתן לראות עלייה בביקוש לצבע הזה. לדוגמא, כשיצא הסרט האלמנט החמישי, נשים רבות החליפו את צבע השיער לכתום. בנושא שיער אפשר לומר שהדשא של השכן ירוק יותר כי נשים שתמיד היו בהירות רוצות להחליף לצבע כהה ולהיפך. בסופו של דבר, האישה רוצה לעמוד מול המראה ולראות שינוי. זה מעבר לצבע השיער, זו ההרגשה הפנימית שהיא מקבלת מזה.”
אבנר מלכה מעדיף את הצבע הכתום, הג’ינג’י, יותר מכל צבע אחר. “בכתום יש כמעט את כל הצבעים והוא עוצמתי!”

 

 

 

איציק כרסנטי ל”וולה פרופשיונלס”:

הפסיכולוגיה של צבע השיער“הגוון שיהיה הכי חם בחורף הקרוב יהיה כל גווני הנחושת. זהו צבע עז שמתאים מאוד לעונה הזו. יש בו קונטרסט אל מול גוון

הפנים והוא משתלב נפלא עם נוף חורפי. מלבד זה, בחורף יהיו צבעים קרים כמו בלונד אפרפר וצבעי השטני-מט.
נשים בוחרות צבע מכמה סיבות. הרבה נשים רוצות לחזור לצבע המקורי שלהן, שיזכיר להן את מראה הנעורים. יש קבוצה של נשים שמעוניינות דווקא בשינוי וזהו בדיוק החומר לשנות בו צורה וצבע. יש כאלו שרוצות לשדר משהו מסתורי ובוחרות בצבעי השחור ויש כאלו שרוצות לבלוט ובוחרות בגוונים חזקים כמו כתום, אדום, ורוד וכחול. הרעיון הוא בעצם מה האישה רוצה לשדר בתקופה הספציפית בחיים שלה.”
הצבע המועדף על כרסנטי הוא בלונד מעושן, “בגלל שזה מראה ייחודי ושונה. אני מאמין שכל אישה צריכה להיות טייפ קאסט מאוד ברור ולא עוד אחת מהעדר. ככה זוכרים אותה טוב יותר. צבע השיער הוא תעודת הזהות שלה.”

 

 

גדי עמר ל”וולה פרופשיונלס”:

הפסיכולוגיה של צבע השיערמדבר על כמה צבעים פופולריים לעונה הקרובה, כמו גווני החום, הבז’ (צבעי חיטה) וגווני הנחושת העדינים. “צבע זה בסופו של דבר התאמה אישית. לא כל צבע מתאים לכל אישה. חשוב לבדוק את גוון העור, העיסוק והאישיות. אני ממליץ לכל אישה שרוצה לשנות את הצבע שלה להתייעץ עם בעל מקצוע ולא לעשות מהלך כזה לבד.
הנשים מחליפות את צבע השיער שלהן כי הן רוצות לעשות שינוי וזו האופציה הזולה ביותר שקיימת כיום (מלבד ניתוחים פלסטיים) עם התוצאה המשמעותית ביותר. יש נשים שמעיזות ויש כאלו מתונות. איך שלא נסתכל על זה, הכל נתון לאישיות.”
גדי עמר לא מוכן לבחור בצבע אחד אהוב, “כל צבע שמותאם בצורה נכונה על האישה הוא הצבע המושלם!”

 

 

 

 

 

מעצב האופנה קולי ל”וולה פרופשיונלס”

הפסיכולוגיה של צבע השיערגם מסמן את צבעי הנחושת והברונזה כטרנד לחורף הקרוב. “השילובים של גווני

הנחושת והברונזה במוצרים החדשים של וולה מתאימים לנשים בישראל, שזקוקות לשינוי בהתאם לעונות השנה. בקיץ, כאשר גוון הפנים כהה יותר, כדאי לעבוד על גוון שיער בהיר יותר ובחורף – להיפך. הניגודיות בין גוון הפנים לצבע השיער יוצרים את השילוב המושלם למראה הנכון. הגוונים של החורף צריכים להיות עמוקים יותר, כמו חום אדמה, חום מדבר.
כל אישה זקוקה לשינוי לאחר שהייתה עם גוון מסוים לאורך תקופה.”
לקולי אין צבע מועדף, “כל עונה אני מעדיף צבע אחר. זה קורה גם בגלל הצורך והעשייה וגם כדי לא לשעמם את עצמי.”

 

 

 

מעצב השיער, ארז שרביט ל”לוריאל פרופסיונל”
אם נבדוק את רוב נשות העולם ב-3 תמונות של נשים נראה, אישה אחת עם שיער שחור, אישה שנייה עם שיער נחושת-ג’ינג’י ושיה שלישית בלונדינית. כמו כן, כ-90% מהנשים אם לא יותר ירצו שגוון השיער שלהן יהיה בלונדיני.
נתון זה מחזק את המשפט, שבלונדיניות נהנות יותר והשאלה הגדולה היא למה? הגוון הבלונדיני משדר יוקרה ועוצמה מחד, ומאידך בולט, מושך תשומת לב ומשדר רכות.

לעיתים, ניתן לראות כי נשים בוחרות את גוון השיער שלהן לפי המצב הנפשי שהן נמצאות בו, אם המצב הוא קודר ורע הנטייה תהיה לכיוון הגוונים הכהים וההופעה הכללית שלהן, תשדר דרמטיות. אם המצב הנפשי שלהן הוא שמח ומאושר היא תבחר שיער בגווני ג’ינג’י וההופעה הכללית שלה תהיה צבעונית וקלילה. צבעים הם ביטוי למצב הרוח ואיך, שהאישה תופסת את עצמה באותה נקודת זמן.

גוון השיער מושפע גם מסלבס וממובילות דעת קהל. הרצון להדמות לנשים משפיעות ומפורסמות גורם לנשים את התחושה שהן חיות את החלום. לדוגמא, בעקבות בר רפאלי הרבה נשים רוצות להיות בלונדיניות כמוה.

באופן כללי, צבע בשיער אמור לשדרג בעדינות את המראה הכללי, זה למעשה שינוי מעודן ולכן חשוב בעת בחירת גוון השיער להיצמד לאופי האישה, כדי הגוון ישתלב באישיות ולא יראה מלאכותי. במידה ובוחרים בגוון שלא משתלב עם האופי מפספסים את הנקודה, שלשמה צובעים את השיער.

הפסיכולוגיה של צבע השיער

הפסיכולוגיה של צבע השיער

יא-יא, מעצב שיער ומדריך ל”שוורצקופף פרופשיונל”

“עבורי כמעצב שיער, הצבע מהווה כלי חשוב בדרך לביטוי המושלם של היצירה שלי על הלקוחה. בדרך כלל אני משתדל לחשוב בצורה מושלמת על הצבע והתספורת, ולהביא אותם להתאמה מוחלטת. מהסיבה הזו הצבע הוא דבר חשוב עבורי במספרה ואנחנו משתדלים להיות מושפעים ממגוון הצבעים המוביל לאותה עונה, מתוך מעקב אחר הטרנדים המובילים הן של “שוורצקופף פרופשיונל”  והן של שאר תצוגות האופנה בעולם.

הטרנד של הצבע נקבע על פי עונות השנה ובהתאם ליוצרי הטרנדים בחברות המובילות. כמעצב שיער אני משתדל להיות מודע לטרנד העכשווי ויחד עם זאת להתאים אותו בצורה כזו שתביא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את הלקוחה שלי ואת אופייה. אני חושב שהצבע הוא מאפיין מאוד מאוד חשוב כדי לתת את הביטוי הטוב ביותר של הלקוחה.

באופן אישי אני מאוד אוהב את הצבעים הנחושתיים של איגורה רויאל, במיוחד הודות לעובדה שהם צבעים המחזיקים לאורך זמן והם מלאי ברק. אני מאוד אוהב לשחק עם מגוון הצבעים וליצור קשת של צבעים מעודן, כדי להעניק לצבע מראה טבעי.

החורף הקרוב נוכל לעשות משחק של גוונים אופנתיים כאשר הנחושת הוא הצבע המוביל.

בשל המרקם הייחודי של צבעי איגורה רויאל המשודרגים, חווית הצביעה הפכה לקלילה ומהנה והתוצאות מדברות בעד עצמן. הצבעים מלאי ברק, בעלי כיסוי מושלם ומחזיקים לטווח ארוך.”

רפאל טפלוב, מעצב שיער ומדריך ל”שוורצקופף פרופשיונל”:
הפסיכולוגיה של צבע השיער“הצבעים החדשים של “שוורצקופף פרופשיונל”, צבעי IGORA ROYAL, הינם עמידים יותר לאורך זמן, בעלי יכולת נטרול מצוינת, בעלי יכולת כיסוי שיער-לבן גדולה יותר- עד 70% כיסוי מבלי צורך בצבעי בסיס. כתוצאה מכך הצבעים אינם מאבדים את עסיסיות הגוון, כמו כן הצבעים מבריקים ובוהקים.

בצבעי IGORA ROYAL קיימת טכנולוגיה חדשה ובלעדית שעוזרת להחדיר את הננו-פיגמנטים בעזרת שמנים ייחודיים לעומק השערה ולרשת אותה מבפנים. השילוב הזה גורם לצבע להיות עמיד יותר לאורך זמן.

התגובות של הלקוחות עולות על המצופה- הן טוענות שהשיער לאחר הצביעה פשוט משי והן אפילו דוחות את הגעתן למספרה לצביעה מחודשת, כיוון שהצבע נראה כחדש גם לאחר תקופה ארוכה.

ניתן לשלב בין הסדרות השונות, לדוגמא: לשיער שברירי אני אשתמש ב- IGORA ROYAL בשורשים, ובקצוות בשטיפה של איגורה VIBRANCE התואמות לתוצאה הסופית שאני רוצה לקבל. לדוגמא: בשורש 8.65 עם 9% והקצוות עם 8.65 פי 2 חמצן 2%, מה שבעצם מתאים לצביעה של לקוחות שבכל פעם שהן מגיעות למספרה הן רוצות לצאת בלוק אחר”.

 

הפסיכולוגיה של צבע השיער

מעצב השיער רפאל אברמוב ל”אינדולה”,

הפסיכולוגיה של צבע השיערכיצד בחירת צבע לשיער קשורה בפסיכולוגיה של האשה שים רבות צובעות את שערן, חלקן עושות זאת בשביל להיות יפות יותר, מבוגרות עושות זאת על מנת להסתיר פגמים כמו שיער לבן וצבע דהוי, וצעירות עושות זאת על מנת להראות בסטייל.
הגוונים הפופולאריים לחורף הקרב הם הצבעים הנועזים, כגון: אדום זוהר, סגול זוהר וגוון הבלונד הקר.
מעצב השיער, רפאל אברמוב טוען, כי ישנה משמעות גדולה להתאמת צבע השיער לאופייה של האישה, ללא קשר לגילה.
הגוון השולט הוא הבלונד, אשר מתחבר לסטיגמה של יופי וזוהר. אישה בלונדינית נחשבת לאישה יפה ונחשקת , ואיזו אישה לא רוצה להיות נחשקת?!
גווני האדום הזוהר מתאימים לנשים נועזות שרוצות להבליט נוכחות ומראה דרמטי, נשים בלתי צפויות, בעלות ביטחון עצמי רב ונטיות להרפתקנות, אברמוב יבחר בגוונים של האדום, ונשים המצטיירות בעיניו כרכות, עדינות ושבריריות, את שערן אברמוב יבחר לצבוע בגוונים החומים, הנותנים מראה נקי ורגוע, או בנגיעות של צבע הסגול הנותן מראה קלאסי.
בחירת גוון השיער תלויה באלמנטים רבים כגון:גוון הפנים והידיים של האישה. למשל, לנשים בעלות גוון עור בהיר, יותאם צבע שיער בגווני האדום והבלונד הקר, ולעומת זאת לנשים בעלות גוון עור כהה, נתאים את גווני הדבש.

אם כן, מסתבר כי לצבע יש כוח שללא ספק משדר אווירה, יוצר תדמית וממלא את החללים בתוכן עוצמתי. אז באיזה צבע את בוחרת?

 


עמוד זה נצפה: 3,117 פעמים

עשיתם עבודה יפה, הפקת שיער? אתם מוזמנים לשלוח אלינו תמונות.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן