חיפוש באינדקס עסקים

העתיד כבר כאן: איך לקדם את האתר שלכם בעידן הAI?

פורסם מאת: rita בתאריך: 12 מאי 2025

Print Friendly, PDF & Email

העתיד כבר כאן: איך לקדם את האתר שלכם בעידן הAI?

 דוד בלחנס, מנכ”ל חברת בראש שיווק ופרסום, פינה לנו שעה כדי להמשיך בסדרת הכתבות על השינוי בעולם קידום האתרים ברשת.
אז בעלי אתרים! הגיע הזמן לדבר על הדבר הבא שישנה את כללי המשחק אונליין: איך האתר שלכם פוגש את הבינה המלאכותית
? איך לקדם את האתר שלכם בעידן הAI?

דוד בלחנסתקשיבו טוב, כי זה לא עוד איזה טרנד חולף. יותר ויותר אנשים בעולם כבר מתחילים את החיפושים שלהם באינטרנט דרך AI – בין אם זה צ’אט GPT, בינג קופיילוט או אפילו בתוך גוגל עצמה, עם התקצירים האוטומטיים שלהם ומצב הAI החדש שבדרך.

מה זה אומר בשבילכם?
פשוט מאוד: אם האתר שלכם לא “מדבר” בשפה שה AI מבין, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחוץ למשחק. וזה קורה כבר עכשיו, לא בעתיד הרחוק.

אז איך מצילים את המצב?
איך גורמים ל AI לא רק למצוא אתכם, אלא גם להזכיר אתכם ואפילו לשלוח לכם גולשים חדשים?

רגע לפני שניכנס לעולם הזה של קידום אתרים בעידן הAI (נקרא לזה איך שבא לכם, העיקר שהבוטים יקלטו אותנו), חשוב לי להגיד משהו אחד, לא טכני מדי, אבל סופר קריטי:

תנו לרובוטים להיכנס אליכם הביתה!

יש דבר כזה שנקרא “זחלנים” – אלה הרובוטים של גוגל, בינג וכל מנועי הAI שמסתובבים ברשת ומחפשים אתרים כדי להבין מה יש בהם. אם האתר שלכם חוסם אותם (וזה קורה לפעמים בלי שתדעו), הם פשוט לא יוכלו לראות את התוכן שלכם. ואז כל המאמצים שלכם לקדם את האתר יהיו לשווא.

אז, קודם כל, תרימו טלפון למי שמטפל לכם באתר ותוודאו שאפשר לכל הזחלנים של הAI להיכנס.
הנה כמה מהבוטים החשובים שכדאי לוודא שהאתר שלכם מרשה להם לסרוק (לרוב, ברירת המחדל היא אישור, אבל כדאי לבדוק):

  • Googlebot: הבוט הראשי של גוגל. חשוב גם לחיפוש הרגיל וגם לתכונות הAI שלהם.
  • Bingbot: הבוט של מנוע החיפוש בינג, שמשמש גם את Bing Copilot (שהוא מבוסס AI).
  • CCBot: הבוט של Common Crawl, מאגר מידע גדול שמשמש לאימון מודלים של AI.
  • Anthropic’s Claude: הבוט של Claude, מודל AI מתחרה.
  • PerplexityBot: הבוט של מנוע החיפוש Perplexity AI

אוקיי, אחרי שווידאנו שהדלת פתוחה לרובוטים, בואו נראה איך לגרום להם לאהוב אותנו:

אחרי שצללתי עמוק לכל המחקרים (חסכתי לכם את כאב הראש!), גיבשתי 4 כללים פשוטים אבל סופר חשובים שיעזרו לכם להתאים את האתר שלכם סוף סוף לעידן ה AI:
מידע מובנה, מידע מבודל, סמכות עם אותנטיות ותוכן עשיר. בואו נפרק כל אחד מהם:

1. תסדרו להם את הבית: כל מה שצריך לדעת על מידע מובנה.

תחשבו על זה ככה:
הAI  הוא כמו אורח חדש בבית שלכם. אם הכל מבולגן, הוא לא יבין איפה מה נמצא. אבל אם הכל מסודר ומאורגן, הוא ירגיש בנוח ויוכל למצוא בקלות את מה שהוא צריך. אותו דבר עם האתר שלכם. הבוטים של ה AI צריכים להבין את המבנה של האתר והתוכן שלכם בצורה הכי טובה שאפשר כי הם, נו, הם לא בני אדם. הם לא יכולים סתם לעבור על טקסט ולהבין את הנקודות החשובות כמונו. אתם צריכים לסמן להם בדיוק מה חשוב.

איך עושים את זה בפועל?

    • הבסיס של SEO עדיין חשוב: עץ אתר ברור (כמו מפת ניווט לגוגל), כותרות ותגיות מסודרות (H1 לכותרת הראשית, H2 לנושאים מרכזיים יותר, וכן הלאה). זה הבסיס שגם גוגל אוהב, וגם הAI יבין אותו טוב יותר.
    • תארו את התמונות שלכם: אל תשכחו לתת שמות קבצים ותיאורים מפורטים לתמונות, כולל טקסט אלטרנטיבי (alt text). זה עוזר לAI  להבין מה רואים בתמונה, גם אם הוא לא “רואה” כמונו. אם אתם לא בטוחים איך עושים את זה, דברו עם מי שמנהל לכם את האתר.
    • הכוח של שאלות ותשובות: זה באמת קריטי ל-AI. תחשבו איך אנשים משתמשים בצ’אט GPT – הם שואלים שאלות ומקבלים תשובות. לכן, הAI מעדיף תוכן שמובנה בצורה הזו.
      • יש לכם עמוד שאלות נפוצות? מצוין! תוודאו שהוא מפורט ועונה על שאלות אמיתיות של לקוחות.
      • שלבו שאלות ככותרות משנה במאמרים שלכם. במקום “היתרונות של שירות X”, תכתבו “מהם היתרונות של שירות X?”.
      • תנסו לכתוב חלקים מהתוכן שלכם ממש כשאלה ותשובה. זה יכול להיות אפילו בתוך פסקאות רגילות.
      • תתאימו את השאלות לשפה הטבעית של אנשים. אל תנסחו שאלות בצורה רובוטית מדי.
    • תתחילו עם “מקרא“: כשאתם כותבים מאמר ארוך, פתחו אותו עם תקציר קצר שמפרט את הנושאים הראשיים שבהם תדברו. זה עוזר לAI לקבל תמונה כללית מהירה. לדוגמה: “במאמר זה נדון ב-1. חשיבות המידע המובנה, 2. איך ליצור מידע מבודל…”
    • תנו לטבלאות ולתרשימים להיות “פתוחים“: אם אתם מציגים נתונים, אל תעלו אותם כתמונה. בנו טבלאות וגרפים ישירות דרך עורך התוכן שלכם. הAI יכול לקרוא ולהבין מידע בצורה מסודרת כזו.
    • קטגוריות ברורות בבלוג: אם יש לכם בלוג, תוודאו שהשמות של הקטגוריות ברורים ופשוטים להבנה. שמות “חכמים” מדי עלולים לבלבל את הבוטים.
    • עמוד “אודות” שהוא באמת אינפורמטיבי: כששואלים את הAI  על המותג שלכם, הוא ישר ילך לעמוד האודות. תוודאו שיש שם את כל הפרטים החשובים בצורה מסודרת: מי אתם, מה אתם עושים, מתי הוקמתם, היסטוריה חשובה, הישגים ונתונים סטטיסטיים רלוונטיים. אם לא תעשו את זה, ה AI עלול להמציא דברים, ואתם ממש לא רוצים את זה.

2. מידע מבודל: מה גורם ל AI לבחור דווקא בכם?

כאן אנחנו מדברים על איך ליצור תוכן שגורם לכם לבלוט מעל המתחרים בעיני הAI.
גם גוגל וגם מנועי חיפוש מבוססי AI מחפשים את התשובות הכי טובות לשאלות של אנשים.

תשאלו את עצמכם שאלות חשובות: מה הקהל שלכם מחפש ולא מוצא מספיק מידע איכותי? איזה ידע או ניסיון ייחודי יש לכם שאתם יכולים לשתף?

תחשבו צעד אחד קדימה: נסו לחזות מה יהיו השאלות הבאות שאנשים ישאלו את הבוט אחרי השאלה הראשונית שלהם. אם המאמר שלכם כבר עונה על השאלות האלה, יש סיכוי גבוה יותר שהAI יקשר אליכם כבר בשאלה הראשונה. לדוגמה, אם מישהו שואל “איך לבחור מסלול טיול בנפאל?”, הוא אולי ישאל אחר כך על ציוד מומלץ או עלויות. אם המאמר שלכם מכסה גם את זה, הרווחתם.

תנו תשובות ישירות: ה AI מחפש תשובות ברורות ותמציתיות. אם יש לכם את התשובה לשאלה בצורה ישירה ובלי יותר מדי מלל מסביב, הסיכוי שלכם לעלות בתוצאות הAI גדל משמעותית.

3. סמכות עם אותנטיות: למה שהAI יסמוך עליכם?

מנועי הבינה מחפשים מקורות מידע אמינים, בדיוק כמו גוגל. הם אוהבים שילוב של ידע מקצועי עם קצת “טעם אישי”. טון סמכותי שמשולב עם חוויה אישית נתפס כאותנטי יותר, ולכן גם אמין יותר בעיני הAI.

    • תדברו בגוף ראשון לפעמים: מחקרים מראים ששימוש במילים כמו “אני”, “בדקתי”, “למדתי” יכול לגרום לAI  לתפוס אתכם כאותנטיים יותר.
    • תקבלו אזכורים מאתרים סמכותיים: אם המותג שלכם מוזכר באתרים חשובים כמו ויקיפדיה, אתרים ממשלתיים או אתרי חדשות, זה מעלה את רמת האמינות שלכם בעיני הAI, גם בלי קישור ישיר לאתר שלכם.
    • תתייחסו למאמרים ומחקרים: משתמשים רוצים תשובות שמגובות בעובדות, והחברות שמפתחות את מנועי ה AI רוצות שהם יצטטו מקורות אמינים. לכן, אם אתם מצטטים מאמרים אקדמיים או כתבות חדשותיות רלוונטיות, ה AI יאהב את זה.
    • תנו קרדיט למקורות שלכם: כשאתם מצטטים משהו, תמיד תציינו במפורש את המקור ותוסיפו קישור אם אפשר. ה AI יודע להבחין בין סתם אמירה כללית לבין ציטוט עם מקור ברור.

4. תוכן עשיר: למה שהAI  ירצה לחזור אליכם שוב?

תמיד כדאי שהתוכן באתר שלכם יהיה מקיף ואיכותי, וזה גם עוזר ל AI למצוא אתכם ולהעדיף אתכם כמקור מידע.

    • תכתבו לעומק: בניגוד למה שאולי חשבתם, הAI  דווקא מעדיף מאמרים יותר ארוכים ומעמיקים (לפחות 600-700 מילים). הוא מתייחס אליהם יותר ברצינות מאשר לטקסטים קצרים.
    • תעדכנו את התוכן שלכם: גם גוגל וגם ה AI בודקים מתי התוכן שלכם עודכן לאחרונה. אתרים שמתעדכנים באופן קבוע נתפסים כרלוונטיים יותר. בלוג פעיל שמתעדכן פעם בשבוע שולח סימן לבוטים שהאתר שלכם חי ובועט.
    • תשלבו וידאו – עם כתוביות! הAI  אוהב וידאו כי גם הגולשים אוהבים. אבל חשוב מאוד שלסרטונים שלכם יהיה תמלול (כתוביות או קובץ SRT). ככה הAI יכול “לקרוא” את מה שקורה בסרטון. אם הסרטון מיוטיוב עם דיבור, בדרך כלל יש תמלול אוטומטי. אבל אם זה סרטון בלי קול, תוודאו שיש כתוביות.
    • תפזרו קצת סטטיסטיקות: הAI  ממש אוהב נתונים מספריים. משתמשים הרבה פעמים שואלים שאלות שמצריכות נתונים, ובפועל אין הרבה מקורות שמספקים אותם בצורה נגישה. אם תשלבו סטטיסטיקות רלוונטיות בתוכן שלכם, תהפכו למקור מידע שהAI ישמח להפנות אליו. לדוגמה, במקום לכתוב “הרבה אנשים מעדיפים X על פני Y”, אם יש לכם נתון כמו “60% מהמשתמשים מעדיפים את X…”, זה יהיה הרבה יותר משמעותי ל-AI.

אז מה אתם אומרים?
אחרי שהבנו לעומק איך ה AI עובד ומה הוא מחפש, אתם מרגישים יותר מוכנים להתאים את האתר שלכם לעידן החדש הזה?
לקבלת ייעוץ מקצועי חינם פשוט התקשרו אליי דודו בלחנס 050-223-9000 .
אני כאן על מנת להעניק מהניסיון רב השנים שלי בליווי מאות עסקים במהלך השנים.
אז אם אתם לא רוצים שהעסק שלכם “יעלם ” מהרשת זה הזמן הנכון להתחיל.
התקשרו או פנו במייל: info.barosh@gmail.com


עמוד זה נצפה: 38 פעמים

אתם מוזמנים לשלוח לנו כתבות, איטמים, חדשות ואנו נפרגן.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    Comments are closed here.

    
    דילוג לתוכן