חיפוש באינדקס עסקים

הוליווד והמהפכה בעיצוב השיער בשנות ה-20

פורסם מאת: barosh בתאריך: 31 דצמבר 2015

Print Friendly, PDF & Email

הוליווד והמהפכה בעיצוב השיער בשנות ה-20

אם גם אתן נפלתן לטרנד ומאוהבות באופנת ה-20, מעצבי השיער ל”וולה פרופשיונלס” מסבירים כיצד להגיע לאפקט

הטרנד התקופתי הפופולארי ביותר לשנת 2012 – הוא החזרה לסטיילינג והוינטאז’ של שנות 1920. כוכבות הוליווד ידועות בחיבתן לתקופה, והשנה גם אנו הוצפנו במתקפת סרטי קולנוע וטלוויזיה השרים שיר הלל לתקופה: מ”הארטיסט” דרך “אימפריית הפשע”, ועד לסדרת המופת הבריטית -”דאונטאון אבי”.

אם גם אתן נפלתן לטרנד ומאוהבות באופנת ה-20, מעצבי השיער ל”וולה פרופשיונלס” מסבירים כיצד להגיע לאפקט:
למה דווקא עכשיו נזכרו בוויז’ואל של שנות העשרים? מעצב השיער אורן אור קובי ל”וולה פרופשיונלס” עונה:
אני מניח שההקבלה למשבר הכלכלי של שנת 2008 בארה”ב, הזכירה להם את המצב הכלכלי בארה”ב בשנות העשרים. מלבד בקולנוע והטלוויזיה – אנו יכולים לראות את ההשפעה על תסרוקות 2012. הקארה ששלט באופן מוחלט נעלם מהשטח ובמקומו נכנסות תספורות אסימטריות קצרות שיוצרות תדמית צעירה ורעננה ונועזת, דוגמת התספורות הקצרות של מישל וויליאמס. אך יש לזכור שגם לתספורות קצרות גם מספר מגבלות. כך למשל הן מתאימות לבעלות פנים עגלגלות ולא ארוכות ולבעלות תווי פנים מסויימים. אם את מתלבטת לגבי התאמה, התייעצי עם מעצב השיער שלך.מהו המראה המוביל של שנות ה-20? מעצב השיער אמיר קלל”וולה פרופשיונלס” משיב:
בכדי לקבל את אפקט המראה- ראשית תצטרכי שמלת “פלאפר”: הבנות שאימצו את אופנת שנות העשרים – נקראו “פלאפר גירלס” – המסתובבות עם סיגריה בפומית ארוכה ושותות אלכוהול. הן לבשו את החידוש הגדול של התקופה – שמלות באורך שמעל לקרסוליים, שנעצר מעט מתחת לגובה הברך וחושף רגליים. שמלות פלאפר היו אנטי תזה למחוכים, בעלות קו מתאר רפוי, וקו מותן מאוד נמוך – ונראו כשמלות שק. הן היו מאד מהפכניות. המהפכה הגיעה גם לעיצוב השיער – שראשית עוצב בשימוש בניפוחים, ברולים חמים ובהמשך גם קוצר לתספורות גליות קצרות מאוד, בשילוב אביזרים.אילו אביזרי שיער משלבים בתסרוקות שנות העשרים? מעצב השיער אילן מרגלית ל”וולה פרופשיונלס” משיב:
לתסרוקות הקצרות התבקשו תוספות וקישוטים ושנות העשרים היו השיא בהתפתחות מבחר אקססוריז לשיער שמלהיבים עד היום: שילובי פנינים בשיער, תחרות, מטפחות, נוצות, סרטים – הכול הולך. השיאים היו כובע הפעמון וכובע ה”קלוש” שהקיפו את הראש כמו פעמון, החליפו את הכובעים השמרנים רחבי השוליים והפכו ללהיט עד לימינו.
לקבלת מראה מנצח, מומלץ לבחור את תכשיט השיער לאחר בחירת השמלה. במידה ותבחרי צבע נועז של מסרקה, רצוי שהאיפור יהיה תואם בגוון וכמובן גם התסרוקת שלך. במידה והשמלה חלקה ונקייה ללא תחרה מומלץ “להאיר” עם תכשיט בולט מאוד.
חתיכת תחרה שחורה קשיחה המקופלת בשיער וצמודה לעורף – תעניק לך מראה דרמטי ומרשים ותיתן את הטאץ’ הסופי לגזרות הרחבות של שמלות שנות העשרים.

איך מעצבים תסרוקות שנות העשרים? מעצב השיער אמיר אליהו ל”וולה פרופשיונלס” משיב:
את התספורות הקפידו שלא לגזור קצר מידי בכדי לאפשר אפקטים של גלים ותלתלים. צריך לקחת בחשבון ששיער עם אפקט גלים יתכווץ בין 3-10 ס”מ ותסרוקת לאחר רולים תתכווץ עד כ-3 ס”מ.
את השיער מקצרים באורך אמצע הצוואר ומדרגים: דירוג בזווית חדה של 45 מעלות – יעניק תספורת של קארה משולש, 60 מעלות – יצור קארה מדורג ו-80 מעלות – יצור קארה מאורך.
לאחר התספורת מתחילים לפסל את השיער: בשנות העשרים לכל אחת מנשות החברה הייתה משרתת אישית, שתפקדה למעשה כמעצבת השיער הפרטית: להשגת מראה הגלים השתמשו ברולים ולקבלת גלים השתמשו בצבתות מתכת שחוממו באח ועל הצבתות גולגלו קווצות השיער, עד לקבלת מראה הגלים. היום כמובן ניתן להגיע לאותו אפקט בקלות במספרה, ואפילו בשימוש בייתי במכשירי הבייביליס, ורולים חמים.

לצפיה בגלריה
עמוד זה נצפה: 2,214 פעמים

עשיתם עבודה יפה, הפקת שיער? אתם מוזמנים לשלוח אלינו תמונות.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור [recaptcha]

    אהבתם את המאמר? כתבו לנו מה דעתכם בנושא.

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    
    דילוג לתוכן